تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۹۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری مشکل ثبت سازمانهای مردم نهاد
نگرانی جدی نسبت به سد گتوند و پساب های نیشکر
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نگرانی های جدی نسبت به تاثیر سد گتوند علیا و پساب های نیشکر بر رودخانه کارون همچنان وجود دارد.

  معصومه ابتکار دوشنبه شب در نشست با تشکلهای مردم نهاد در اهواز با بیان اینکه مدیریت منابع آب باید با نگاه ملی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی انجام شود، تاکید کرد: با هیچ طرحی که به کارون و زیستگاه های کارون لطمه وارد کند، موافقت نمی شود.

وی افزود: به گفته وزیر نیرو اگر قرار به انتقال آب باشد فقط برای مصارف شرب است. بنابراین در صورتی که انتقال آب برای شرب باشد باید با ساز و کار مناسب و مطالعه همه جانبه اجرا شود تا به رودخانه کارون آسیبی وارد نشود.

ابتکار تصریح کرد: نگرانی برای منابع آب کارون وجود ندارد اما نگرانی برای فعالیت های گذشته همچون سد گتوند و پساب های نیشکر همچنان وجود دارد. اینها واقعیتهایی است که وجود دارد و باید برای آنها راه حل علمی پیدا شود.

پیگیری فعالیت دوستداران محیط زیست از طریق شبکه های اجتماعی

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فعالیت دوستداران محیط زیست را از طریق شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها دنبال می کنم، گفت: دغدغه شما را شنیدم. این نگرانی ها کاملا منطقی و به حق است.

وی واکنش فعالان این عرصه نسبت به حقوق زیست محیطی و پافشاری بر مواضع را خیلی خوب توصیف کرد و افزود: فرصت به دست آمده در 24 خرداد ماه که با پشتوانه مردم  سالاری به دست آمد نشان داد که مردم سلیقه خود را به کرسی نشاندند.

ابتکار با اشاره به بازدید هوایی از تالاب های هورالعظیم و شادگان و رود کارون، زیبایی این مناطق را در دنیا کم نظیر دانست و افزود: این مساله مسئولیت حفاظت و مدیریت این منابع و ذخایر را سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه آلودگی ها، تخریبها و پساب های کشاورزی و نیشکر را دیدم، اظهار امیدواری کرد: کارگروه آلودگی هوا و شورای حفاظت کارون با کمک استاندار و پشتیبانی مردم برنامه های خود را پیش ببرد.

شعار نمی دهم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: شعار نمی دهم. وعده محقق نشدنی و خلاف واقع و عوام فریبی نمی کنم و خودسرانه وارد موضوعات نمی شوم.

وی بیان کرد: مشکل ثبت سازمانهای مردم نهاد را که مدتی متوقف شده بود، در وزارت کشور پیگیری می کنم زیرا یکی از رویکردهای ما حمایت از تشکل های مدنی است.

تشکر از تشکیل زنجیره انسانی حفاظت از کارون

ابتکار با تشکر از تشکیل زنجیره انسانی حفاظت از کارون گفت: همه کسانی که در این زنجیره شرکت کردند، نگرانی خود را نه تنها به مردم ایران بلکه به مردم جهان رساندند و نشان دادند که مردم ایران به طبیعت و محیط زیست حساس هستند که درجه بالای آگاهی و شناخت مردم را می رساند.

در پایان این نشست تابلویی از نقاش مشهور خوزستانی «هاشم بدری» به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به رسم یادبود اهدا شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار