تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۰۰۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاربران/ استاندار، کارگروهی را برای کارشناسی مجدد کارون تعیین کنند
با کمال تاسف شاهد هستیم که سازمان عریض و طویلی مانند سازمان آب و برق خوزستان که بعد از شرکت نفت، دومین سازمان اداری، خدماتی و عملیاتی استان خوزستان است، هنوز برای تحلیل کارون به آمارهای سال های دور ارجاع می دهد و یا شرکت هایی مانند آبفا استان در خصوص آب اشامیدنی شهرهایی که از کارون تامین میگردند مشخصات واقعی آب این رودخانه در اختیار مردم مصرف کننده قرار نمی گیرد
شیما غرابی از کاربران خوزنیوز مطلب زیر را برای ما ارسال کرده است که متن آن در زیر می آید:

موضوع کارشناسی دوباره روخانه کارون که در سایت خوزنیوز منتشر شده است، زمینه تازه ای را در خصوص مسائل زیست محیطی و نقش این رودخانه در زندگی مردم خوزستان مطرح می کند که درسال های گذشته مورد غفلت واقعه شده است.

ما مردم خوزستان عادت کرده ایم که همیشه با صدای بلند از چیزهایی حرف بزنیم که اطلاعات درست و به روز شده ای از آنها نداریم. البته مقصر ما نیستیم بلکه سازمان ها و ادارات بزرگ و کوچکی هستند که با وجود صدها و هزاران پرسنل تحصیل کرده و کارشناس، نه فقط آمار و اطلاعات خود را به روز نمی کنند بلکه با استفاده و معرفی آمار و مشخصات کهنه شده استان، همه را به اشتباه می اندازند. آماری که از رودخانه کارون توسط مشاوران انتقال آب مطرح می شود اصلا مناسبتی با واقعیات رودخانه کارون در بعد از پل شالو ندارد. مثل این است که منظره ای سرسبز و آباد را با نرم افزار کامپیوتری طراحی کنند و در مقطعی از یک بیابان بگذارند و سپس تحلیل کنند که این محل پتانسیل این را دارد که جمعیت زیادی را اسکان و غذا دهد.اگر نگوییم که این فریبکاری است، بطور حتم یک اشتباه بزرگ و فاجعه بار است.



با کمال تاسف شاهد هستیم که سازمان عریض و طویلی مانند سازمان آب و برق خوزستان که بعد از شرکت نفت، دومین سازمان اداری، خدماتی و عملیاتی استان خوزستان است، هنوز برای تحلیل کارون به آمارهای سال های دور ارجاع می دهد و یا شرکت هایی مانند آبفا استان در خصوص آب اشامیدنی شهرهایی که از کارون تامین میگردند مشخصات واقعی آب این رودخانه در اختیار مردم مصرف کننده قرار نمی گیرد.این ظلم بزرگی به مردمی است که در بدترین آب و هوای ایران و حتی جهان، زندگی می کنند ولی نمی دانند که آب خوردن آنها از چه کیفیتی دارد.

تا زمانی که تصویر رودخانه کارون در کتاب های مرجع این سازمان ها و شرکت ها بر پایه اطلاعات کهنه و غلط باشد، هرچه ما از این طرف فریاد می زنیم، آن طرف کار خودشان را می کنند. من نه مخالف آب رسانی به اصفهان هستم و نه دشمن اصفهان. اصفهان هم بخشی از وطن ماست و مثل همه ایرانی ها آن را دوست دارم. ولی بحث ما درباره اثرات فاجهع باری است که دارد اتفاق می افتد.مقاله آقای روزبه کردونی که در همین خوز نیوز منتشر شده است، بخوبی روشن می کند که چگونه بعضی از پروژه راه غلط را می روند و مملکت را با بحران مواجه می سازند.

آقای مقتدایی استاندار محترم، باید کارگروهی را برای کارشناسی مجدد کارون تعیین کنند و این کارگروه هرچه سریعتر با فراخواندن همه سازمان ها و ادارات ذیربط، با انتخاب یم مشاور معتمد و با تجربه، کار کارشناسی کارون را در همه ابعاد شروع کند. اینکه مرتب بگوییم نمی گذاریم اب را انتقال دهند، نه فقط حرف بی پشتوانه ای است بلکه ما را در نزد سایر مردم استان های زیر سوال می برد. ما باید با مدرک و با امار هایی که شک و تردیدی در آنها نباشد، فاجعه در حال اتفاق برای کارون را به همه مردم ایران توضیح دهیم و آن وقت است که می توانیم موضوع کارون را از یک موضوع درون استانی به یک موضوع ملی آنطور که هست، معرفی کنیم. باید این شعار را سرلوحه درخواست خودمان بکنیم: کارشناسی دوباره کارون یک فوریت ملی است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
3
مطمئنا مسئولین این امار وارقام اشتباه را برای رسیدن به اهداف خود نگه داشته اند چون با نشان دادن کارون 30 سال پیش در کتابهای امروز وهمچنین امار وارقام سالهای بسیار دور سعی می کنند نشان دهند که با انتقال اب از سرچشمه های کارون اتفاقی برای این رودخانه نخواهد افتاد درصورتی که همه می دانند چه خبر است....
مرجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
0
جالبه كه اين اتفاق تازه نيست ولي هيچ كس مسئولين پيشين را بخاطر سكوتشان سرزنش نميكند و همه انتظار دارند دكتر مقتدايي يك شبه معجزه كند!!! بابا بگذاريد ايشون كمي نفس بكشند!
بله شعار دادن و مقاله نوشتن بسي آسان است كاش لحظه اي خودمان را جاي كسي قرار ميداديم كه يك مسئوليتي را پذيرفته اونهم با اين شرايط نابسامان!!!! كمي به هم فرصت دهيم و همديگر را درك كنيم! عادت كرديم فقط انتظار داشته باشيم بدون اينكه حمايت كنيم.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
3
با سلام.از تمامی خوزستانی ها میخوام که که برای جناب اقای دکتر مقتدایی پيام بذارن وازش بخوان که هر چه سزیعتر این کارگروه مهم رو تشکیل بدن و کار رو به مرحله عملیاتی و تحقیقاتی برسونن.
محمد اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
2
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.....
برای پی بردن به کمی آب کارون نیاز به کارشناس نیست. همه ی مردم عادی هم میدونند که آب چقدر کمه حالا میخواید یه کارشناس از تهران بیاد وضعیت کارون رو ببینه؟؟؟؟
ما که از همین الان میدونیم کارشناس چه نتیجه ای مینویسه.... (جیب همه خالیست حتی برای یک درهم....)
:
:
:
آخرین اخبار