تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۰۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قدر مجالس حسینی را بدانیم/ لزوم توجه به احادیث اهل بیت در مراسم محرم
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: یکی از مهم ترین رسالت مبلغان دینی این است که بحث ولایت مداری را در همه سطوح جامعه مطرح کنند.

  حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک در همایش عاشوراییان ویژه بانوان تاثیر گذار که پیش از ظهر امروز برگزار شد، عنوان کرد: ماه محرم و صفر از ایام شکل گیری و اعلام نظر پروردگار نسبت به امر ولایت امیر مومنین (ع) است.

وی افزود: توجه و بازگو کردن احادیث ائمه اطهار در مجالس عزاداری سید الشهدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا ولایتی که امیر المومنین (ع) برما دارند یکی از فضیلت های خدواند نسب به ما محسوب می شود. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره بر اینکه، در صورت حذف احادیث امامان از کتب دینی و زندگی هر فرد امکان شناختن دین مبین اسلام وجود ندارد اظهار کرد: در احادیث ائمه اطهار به مسئله توحید که یکی از ارکان مهم دین اسلام است پرداخت زیادی صورت گرفته است در صورتی که به این احادیث توجه نشود  موضوع توحید و پرستش خدای یکتا را نمی توان درک کرد.

بلک با بیان اینکه، مبلغان و سخنرانان دینی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) مباحث مهم و کلیدی را مطرح کنند، گفت: امروزه دین مبین اسلام و مذهب تشیع مورد هجمه نا عادلانه استکبارگران و وهابیون قرار گرفته است به طوری که در کشور عربستان هفت برابر بیش تر از هر زمان دیگری کتاب و مقاله نوشته می شود در همین راستا مبلغان و سخنرانان دینی وظیفه دارند تا باورهای دینی مردم را تقویت کنند .

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که سخنرانان مجالس مذهبی باید به آن توجه کنند افزایش سطح معلومات خود است به همین منظور باید مطالعه بیشتری در خصوص منابع احدایث داشته باشند تا بتواند با بازگو کردن این احادیث به افراد جامعه آنها را در انجام وظایف فردی و اجتماعیشان یاری دهند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار