تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت نيشكر خوزستان در مسير نابودي!
دولت یارانه 50 درصدی حق بیمه را که قبلاً برای یک هکتار زمین نیشکر پرداخت می‌‌کرد، حذف کرد و کشاورز مجبور است برای بیمه یک هکتار محصول نیشکر 160 هزار تومان پرداخت کند
خوزنیوز: نیشکر محصول استراتژیک است و انتظار حمایت بیشتری از تولید‌کنندگان این محصول است.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: دولت یارانه 50 درصدی حق بیمه را که قبلاً برای یک هکتار زمین نیشکر پرداخت می‌‌کرد، حذف کرد و کشاورز مجبور است برای بیمه یک هکتار محصول نیشکر 160 هزار تومان پرداخت کند.

مسعود اسدی گفت: در حالی که کشاورزان توانایی پرداخت حق بیمه یارانه‌دار محصولات کشاورزی را ندارند، دولت، یارانه 50 درصدی حق بیمه را که قبلا پرداخت می‌کرد، حذف کرده است.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی افزود: شاید این اقدام به دلیل بدهی 3 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی باشد که صندوق با کسری شدید مالی مواجه است.

وی ادامه داد: چنین اقدامی از سوی دولت صنعت نیشکر کشور را که سالانه 100 هزار هکتار توسط کشاورزان کشت می‌شود، به نابودی می‌کشاند.

اسدی گفت: دستورالعمل و تعرفه جدید بیمه محصول نیشکر 10 روز پیش توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام شده است.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی بیان داشت: همچنین در این دستورالعمل صندوق تقسیط حق بیمه را نیز برداشته است و باید به صورت نقدی از سوی کشاورزان پرداخت شود.

وی ادامه داد: بیم آن می‌رود که این اقدام دولت مبنایی برای برداشتن بیمه سایر محصولات کشاورزی نیز باشد.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی تصریح کرد: نیشکر محصول استراتژیک است و انتظار حمایت بیشتری از تولید‌کنندگان این محصول است.

سالانه 500 هزار تا یک میلیون تن شکر وارد کشور می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
4
اشکال نداره
بجاش تیتر بزن برنج کاری اصفهان در مسیر آبادی
:
:
:
آخرین اخبار