تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بافت تاریخی شوشتر سامان‌دهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: بافت تاریخی و ارزشمند شهرستان شوشتر سامان‌دهی و نگهداری می‌شود.

افشین حیدری اظهار کرد: بافت تاریخی شهرستان شوشتر از جمله بافت‌های بسیار ارزشمند و گرانقدری است که برای حفظ و احیای آن باید تلاش کرد و به این دلیل می‌کوشیم در آینده نزدیک شهرداری بافت را در شوشتر راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به شهرهای دارای بافت تاریخی و ارزشمند استان خوزستان گفت: در استان خوزستان شهرهای شوشتر، شوش، دزفول، هندیجان، رامهرمز و بهبهان دارای بافت‌های تاریخی ارزشمندی هستند که برای حفظ و احیای آنها در حال تلاش هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی زیادی در معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در حال انجام است.

حیدری با اشاره به اینکه باید بکوشیم تا زندگی در بافت برای مردم به افتخار تبدیل شود، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا محدودیت‌های زندگی در بافت تاریخی را با هویت بخشی و معرفی اصالت زندگی در بافت به مردم معرفی کنیم تا زندگی کردن در بافت تاریخی به نوعی هویت و اصالت تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: برای حفظ و نگهداری بافت تاریخی در سراسر خوزستان در تلاش هستیم تا با شوراهای شهر و شهرداری‌های سراسر استان به ویژه شهرهای دارای بافت تاریخی با ارزش وارد تعامل شویم و در این زمینه از همه توان کارشناسی خود استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در نخستین اقدام با شهرداری و شورای اسلامی شهر شوشتر وارد تعامل شده‌ایم و این شورای اسلامی در نشستی که با معاونت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان داشت آمادگی خود را برای هرگونه کمک در این زمینه اعلام کرده است.


:
:
:
آخرین اخبار