تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بسته‌شدن سد رامشير، زنگ خطري براي زمين‌هاي كشاورزي خوزستان
عضو هيات مديره نظام صنفي كشاورزي خوزستان با اشاره به شكسته شدن لوله نفت در پشت سد رامشير و مصادف شدن آن با آغاز كشت پاييزه، هشدار داد: از زمان شكسته شدن لوله تاكنون مسير آب اين رودخانه با هدف پاكسازي بسته شده و با گذشت دو هفته از اين موضوع هنوز شركت نفت قادر به انجام ماموريت خود نشده است؛ به گونه‌اي كه عملا رودخانه جراحي خشك شده و موجب نابودي 30 هزار هكتار از زمين‌هاي كشاورزي استان مي‌شود.
 
سيدحسين موسوي اظهاركرد: تداوم اين موضوع منجر به بروز خسارات هنگفتي به كشاورزان سه شهر ماهشهر، شادگان و رامشير خواهد شد، زيرا اكثر كشاورزان اين مناطق اقدام به بذرپاشي كرده‌اند و اين مشكل باعث مي‌شود احتمال نابودي بذور افزايش يابد.
 
وي گفت: از سويي ديگر اگر در روزهاي آينده مسير آب باز شود، باز هم شاهد كاهش سطح سبز مزارع خواهيم بود زيرا هوا رو به سردي است و گياه مقاومت لازم را نخواهد داشت.
 
عضو هيات مديره نظام صنفي كشاورزي خوزستان افزود: با وجود اين‌كه كشاورزان در زمان مقرر اقدام به پرداخت آب‌بهاي خود كرده‌اند اما ناخواسته بايد منتظر خسارات سنگيني به مزارع خود باشند.
 
موسوي ادامه‌داد: سازمان آب و برق عليرغم اين‌كه قيمت آب‌بها را 60 درصد افزايش داده است ولي حاظر نيست سد مارون را باز كند. اين در حالي است كه هم‌اكنون پشت سد تنظيمي رامشير خالي از آب است و آبگيري آن زمان مي‌برد.
 
وي تاكيدكرد: در صورت تداوم اين روند نظام صنفي كشاورزي هم در راستاي پيگيري حقوق كشاورزان منطقه تصميمات لازم را خواهد گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار