تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا باران نفس اهوازي‌ها را مي‌گيرد؟
هيچ گمانه‌اي درباره نوع آلاينده هواي اهواز اثبات نشده‌ است
مديركل مديريت بحران خوزستان گفت: مجموعه مسئولان در حال اقدام و پيگيري براي مشخص شدن علت وقوع تنگي نفس در ميان شهروندان اهوازي پس از بارندگي‌ها هستند.

محمدرضا آملازاده اظهار كرد: بارش‌هاي اوليه پاييز در ساعات اوليه بارندگي، موجب شده تعدادي از شهروندان اهوازي به دليل مشكلات تنفسي به مراكز درماني مراجعه كنند. در 17 روز گذشته 15 هزار نفر با علايم مشكلات تنفسي به مراكز درماني مراجعه كرده‌اند كه تقريبا 60 درصد اين رقم، مراجعه مجدد داشته‌اند.

وي ادامه داد: پس از بارندگي‌هاي دو روز گذشته در اهواز و وقوع مجدد مشكلات تنفسي و تنگي‌نفس در بين شهروندان، اقدامات اجرايي براي درمان اين بيماران در حال انجام است و مجموعه بهداشت و درمان با بسيج مراكز درماني، به مراجعان رسيدگي مي‌كنند.
 
آملازاده تصريح كرد: روند بيشتر معالجات بر روي اين بيماران طولاني نيست مگر اين‌كه بيمار نياز به بستري داشته باشد كه موارد كمي تا كنون بستري شده‌اند.
 
وي افزود: با توجه به آمادگي مراكز درماني ضمن اقدامات لازم براي درمان اين بيماران، از طريق دستگاه‌هاي مختلف مانند حفاظت محيط‌ زيست و بهداشت و درمان هشدار داده شده كه در ساعات اوليه بارندگي موارد ايمني رعايت شود تا آلودگي رفع گردد.

مديركل مديريت بحران خوزستان گفت: با توجه به تكرار مراجعات، كميته‌اي تخصصي متشكل از دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز، حفاظت محيط‌ زيست و دستگاه‌ها و صنايعي كه ممكن است موجب آلايندگي هوا شوند، تشكيل شده تا اقدامات لازم را جهت رفع مشكل انجام دهند.

وي ادامه داد: حدودي براي ميزان شاخص‌هاي آلايندگي هوا در سطح جهاني تعيين شده است كه با بررسي اين شاخص‌ها، مشخص شد در روزهاي بارندگي ميزان اين مواد در هواي اهواز بسيار كمتر از حد آلاينده بوده است. طبق حدود تعيين شده، اگر مونواكسيد كربن به 35، دي‌اكسيد گوگرد به 140، دي‌اكسيد نيترات به 50، گرد و غبار به 150 و ازن به 80 برسد، آلاينده خواهند بود كه در روزهاي بارندگي در اهواز ميزان اين مواد بسيار كمتر از اين ارقام بوده و هواي پاك داشته‌ايم.

آملازاده عنوان كرد: گمانه‌هاي مختلفي در زمينه نوع آلاينده هوا در اهواز مطرح است كه تا كنون هيچ‌كدام اثبات نشده‌اند.

 
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
بعد از 10 روز هنوز مشخص نیست اقا مجبورید پست میگیرید با سر نوشت مردم بازی می کنید
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
مشکل تنها یک چیز است و آن نظارت نکردن دستگاههای مسئول در زمینه انتشار آلاینده ها در محیط زیست استان است.
قدرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
در کنار جاده مسیر اهواز-رامهرمز دودهای سیاه ناشی از چاههای نفت بیداد میکند. بعضی روزها این دود به حدی زیاد است که به مانند ستون بسیار قطور و عریضی به سمت آسمان فوران دارد وهفته ها و حتی ماهها ادامه دارد و هیچکس به شرکت نفت گیر نمی دهد. صنایع فولاد هم دست کمی از چاههای نفت ندارد. هی شما به توسعه نیشکر گیر بدید که فضای سبزی حدود یکصدهزار هکتار برای تولید اکسیژن تولید کرده و باعث کنترل شنهای روان اطراف اهواز شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
اقا يك كارشناس خارجي محیط زيست بياريید بهتون ميگه مشكل چيه ؟
:
:
:
آخرین اخبار