تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۱۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوباما و کامرون از بیروت اعلام حمایت کردند


رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور لبنان ضمن تبریک هفتادمین سالگرد استقلال این کشور از «میشل سلیمان» در مواجه با چالش‌های «بیروت» حمایت کردند.
 «میشل سلیمان» رئیس‌جمهور لبنان، امروز، شنبه، نامه‌هایی را از جانب شماری از مقامات و رهبران کشورهای دیگر در هفتادمین سالگرد استقلال لبنان، دریافت کرد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای که به سلیمان فرستاد، اعلام کرد که مردم لبنان قادر هستند تا بنیادهای رفاه را بنا گذارند.

اوباما تصریح کرد که همکاری بین ارتش آمریکا و نیروهای مسلح لبنان ادامه دارد و تأکید کرد که کشورش از دادگاه ویژه لبنان برای مجازات عاملان ترور سیاسی حمایت می کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین متعهد شد تا از جامعه بین‌الملل درخواست کند که تمامی احتیاجات لبنان را فراهم کنند و زمینه را برای این کشور در رویارویی با موضوع پناهندگان سوری آماده سازند.

«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس نیز با ارسال نامه‌ای به سلیمان دستاوردهای لبنان در تمامی هفت دهه گذشته را صرفنظر از درگیری‌هایی که در خاورمیانه صورت گرفته است، تحسین کرد.

وی ادامه داد که از چندین موانعی که لبنان با آن مواجه است، آگاهی دارد و انگلیس از لبنان و سلیمان در رویارویی با این چالش‌ها حمایت می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار