تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۱۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به دلیل کمبود توان مالی؛
کفاشیان: به ساحلی‌بازان پاداش نمی‌دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر موفقیت تیم فوتبال ساحلی در مسابقات بین قاره ای گفت این فدراسیون به خاطر نداشتن پول توان پرداخت پاداش به این تیم را ندارد. وی همچنین خطاب به بازیکنان تیم ملی فوتبال گفت که بهتر است بازیکنان این تیم مانند فوتبال ساحلی به جای فکر کردن به حق و حقوقشان با انگیزه در مسابقات شرکت کنند تا نتیجه بگیرند.

  علی کفاشیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه وزرا پیشین و جدید وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: این تیم طی یک سال گذشته تمرینات خیلی خوبی داشت و حتی دو بار موفق به قهرمانی در آسیا شد. تیم ملی فوتبال ساحلی حتی مدعی قهرمانی در جهان هم بود اما به خاطر باخت به روسیه از کسب آن بازماند.

وی با بیان این که تیم فوتبال ساحلی با بهره گیری از یک مربی خوب و برنامه ریزی مدون توانست در مسابقات بین قاره ای خود و توانایی هایش را نشان دهد، تصریح کرد: البته در این رقابت ها خیلی تلاش کردند که ایران حذف شود اما بازیکنان ما با قدرت بازی کردند و بالا آمدند. طوری که امروز در دیدار فینال باید با روسیه بازی کنند. همه این ها در حالی است که بازیکنان تیم فوتبال ساحلی با کمترین امکانات مالی به این مرحله از مسابقات رسیدند.

کفاشیان با تاکید بر این که موفقیت تیم ملی فوتبال ساحلی نشان دهنده برگزاری لیگ خوب در این رشته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر خسرو ابراهیمی رئیس فوتبال ساحلی است اما چون وی همزمان در فدراسیون قایقرانی هم فعالیت دارد کارهای این کمیته را به دپارتمان ساحلی واگذار کرده ایم اما همچنان ابراهیمی رئیس است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتقاد علیرضا منصوریان از البسه آل اشپورت و این که محصولات این شرکت خوب نیست خاطر نشان کرد: من با این موضوع موافقت کردم که تیم امید در یکی از دیدارهای پیش رو با پیراهنی غیر از آل اشپورت به میدان برود اما تاکید می‌کنم که قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آل اشپورت در حال نهایی شدن است. بنابراین مربیان هیچ یک از تیم ها نباید علیه اسپانسری که تیم ملی را حمایت می کند مصاحبه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نشست با کارلوس کی روش و این که این مربی با قیافه ای ناراحت جلسه را ترک کرده است به حالت خنده گفت: قیافه کی روش همیشه ناراحت است!در مورد این نشست باید بگویم که سه چهار ساعت با کی روش جلسه داشتیم. نظر کی روش این است که بعد از اتمام لیگ بازیکنان به طور کامل در اختیار او قرار داده شوند.

وی ادامه داد: کی‌روش می گوید نمایندگان ایران در مسابقات باشگاه های آسیا بدون بازیکنان ملی پوش خود در این رقابت ها شرکت کنند تا بازیکنان ملی پوش همگی در اختیار تیم ملی باشند. کی روش می گوید بازیکنان باید دو ماه به طور کامل در اختیارش قرار بگیرند تا تیم ملی در مسابقات جهانی بتواند نتیجه خوب بگیرد. در کل این مسائل داخلی است و سازمان لیگ باید در مورد آن تصمیم بگیرد.

علی کفاشیان در مورد انتقادی که بازیکنان تیم ملی بابت پرداخت نشدن حق و حقوقشان از سوی تیم های باشگاهی دارند و این موضوع را از طریق کی روش به بنده و مسئولان فدراسیون انتقال دادند، گفت: قبول دارم که ملی پوشان از این بابت ناراحت هستند اما رسیدگی به این مسئله وظیفه من و فدراسیون ها نیست. باشگاه ها باید حق و حقوق آنها را پرداخت کنند ما خیلی هنر داشته باشیم در مورد تیم ملی و پرداختن حق و حقوق بازیکنان در این تیم انجام وظیفه می کنیم که آن هم به خاطر نبود اعتبارات لازم با تاخیر انجام می شود.

وی تصریح کرد: بهتر است بازیکنان تیم ملی فوتبال به این مسائل فکر نکنند و به جای پرداختن به آنها مانند اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی با انگیزه به مسابقات بروند و حریفانشان را شکست دهند. همانطور که معاون اول رئیس جمهور هم گفت از نظر مالی ما در مضیقه هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد بازیهای تدارکاتی برای تیم ملی گفت: اکثر کشورهای آماده بازی با تیم ملی ایران هستند حتی بلاتر هم گفته بود یکی از آرزوهایش سفر به ایران بود اما مهم اینجاست که برای انجام دیدار تدارکاتی باید هزینه کنیم. در حالی که ما مانند کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن توانایی آنچنان بالایی در این زمینه نداریم.

وی یادآور شد: در نهایت این که برای هماهنگی دیدارهای تدارکاتی تیم ملی منتظر قرعه کشی مسابقات جهانی و مشخص شدن وضعیت ایران و حریفانش هستیم. بعد از آن درخواست های خود را می دهیم و برنامه ریزی لازم برای دیدارهای تدارکاتی را انجام می‌دهیم. البته از الان مذاکراتی خواهیم داشت.

کفاشیان در مورد پاداش فدراسیون فوتبال برای تیم فوتبال ساحلی درمورد موفقیتی که در مسابقات بین قاره ای داشته است اظهار داشت: همه شایسته پاداش هستند اما واقعیت این است که ما پول نداریم به همین دلیل توانایی پرداخت پاداش به این تیم را نداریم. البته تاکید می کنم فدراسیون فوتبال به تمام تیم ها در همه رده ها حتی نوجوانان، جوانان و بانوان به یک چشم نگاه می کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار