تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۱۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فیوضی:
تخریب 100 درصدی مزارع حمیدیه بعید است

فرماندار حمیدیه گفت: بر اساس آمار ارائه شده تاکنون 25 تا 35 درصد به مزارع حمیدیه خسارت وارد شده است و احتمال تخریب 100درصدی بعید است.
سعید فیوضی در خصوص تخریب مزارع شهرستان حمیدیه در اثر بارش تگرگ عنوان کرد: بر اثر بارندگی همراه با تگرگی که در روزهای گذشته صورت گرفت بخشی از مزارع شهرستان حمیدیه در بخش گمبوعه که عمدتا مزارع شلتوک بوده اند خسارات زیادی وارد شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، خسارات وارد شده به مزارع شهرستان حمیدیه تاکنون  25 تا  35 درصد برآورد شده البته با توجه به اینکه بررسی ها هنوز ادامه دارد احتمال اینکه این آمار در روزهای آینده افزایش یابد بسیار زیاد است.

فیوضی با بیان اینکه از 300 هکتار کاهوی کشت شده، 20 هکتار آن از بین رفته است، عنوان کرد: همچنین از هزار و 200 هکتار گوجه فرنگی کشت شده، پنج هکتار آن از بین رفته  و از 600 هکتار سبزی نیز بر اساس آمار به دست آمده تاکنون 30 هکتار آن تخریب شده است.

فرماندار حمیدیه تصریح کرد: خسارت وارد آمده به مزارعی که بیمه بوده اند توسط شرکتهای بیمه به زودی پرداخت خواهد شد. همچنین برای پرداخت خسارت وارده به کشاورزانی که زمینهای زراعیشان بیمه نبوده است سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیر خواهد شد تا این کشاورزان نیز  بتوانند خسارات وارد آمده به زمینهای زراعیشان را جبران کنند.

وی با بیان اینکه، در صورتی که کشاورزان در فصل های بارندگی برای پوشش محصولات خود از پلاستیک استفاده می کردند به طور قطع خسارات وارده آمده به مزارع  کمتر می شد، اظهار کرد: فصل بارندگی زمان برداشت محصول است و کشاورزان در چنین مواقعی باید بر روی محصولات برداشت شده خود که در فضای آزاد و باز هستند پلاستیک بکشند که با وقوع چنین حوادثی محصولات آنها خسارت زیادی را نبیند.

پیش از این رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان حمیدیه گفته بود: تگرگ و بارندگی اخیر باعث نابودی 100 درصدی مزارع در این شهرستان شده است.

هاشمي با اشاره به اينكه بارندگي هاي اخير خسارات سنگيني به مزارع كشاورزي حميديه وارد كرده است، از مديريت حوادث غيرمترقبه استانداري خواست تا نسبت به پيگيري اين موضوع اقدام لازم را به عمل آورد.

وي گفت: مزارع از بين رفته شامل محصولاتي مانند كاهو، كلم، باقلا، خيار و شلتوك است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار