تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غذاهاى شوشترى‌ گردشگران خارجى را به خوزستان مى‌کشاند

مدير مركز اطلاع‌رساني گردشگري شوشتر گفت: از فرصت‌ها و شرایط سیاسى ايجاد شده براي جذب گردشگران خارجي بهره مى‌بریم.

روزبه سلمان اظهار كرد: با اتفاقاتي كه در شرايط سياسي ايران ايجاد شده اين امكان براي ما ميسر شده تا گفت‌وگوهايي را در تهران با آژانس‌هايي كه تورهاي خارجي را به ايران مي‌آورند داشته باشيم و بتوانيم خوزستان را جزو گزينه‌هاي تبليغاتي آن‌ها قرار دهيم.

وي خاطرنشان كرد: اگر خوزستان به عنوان گزينه‌هاي تبليغاتي اين آژانس‌هاي مسافرتي قرار بگيرد، مي‌توانيم بگوييم كه سهم عمده‌اي از جذب گردشگر خارجي را در منطقه خوزستان مي‌توانيم به عهده بگيريم.

سلمان ادامه داد: تمام رايزني‌هاي ما به اين سمت و سو پيش مي‌رود تا از اين فرصت به وجود آمده استفاده كنيم و براي ژانويه امسال ايران سهم خوبي از گردشگران ورودي داشته باشد و اين سهم را بتوانيم نسبت به سال گذشته در خوزستان افزايش دهيم. البته بستگي به این دارد که چه قدر بتوانيم اتفاقات خوب تجاري و اقتصادي را در حوزه گردشگري شكل بدهيم.

مدير مركز اطلاع‌رساني گردشگري شوشتر بيان كرد: يك سري ار آژانس‌ها ايراني هستند كه در خارج از كشور به تبليغات مي‌پردازند و گردشگران خارجي را جذب مي‌كنند اما اين‌ها اولين شهري كه به ذهن‌شان مي‌رسد اصفهان و شيراز و از این قبیل شهرها است. در حالي كه واقعيت امر اين است كه خوزستان به خاطر عدم پذيرايي‌ مناسب و مشكلات اقامتي مظلوم واقع شده است.

او گفت: کار خوبي كه در حال سامان‌دهى آن هستيم ايجاد گردشگري غذايي است چون مي‌خواهيم با توجه به امكانات و زيرساخت‌هايي كه در خوزستان وجود دارد گردشگري غذايي را به عنوان يك مؤلفه خوب و بارز ارایه کنیم.

سلمان افزود: وقتي به گيلان مي‌رويد رستوران‌هايي كه غذاي محلي گيلاني ارایه مي‌دهند براي شما جاذبه ايجاد مي‌كنند. به عقيده ما غذاهاي محلي خوزستان نيز جاذبه دارند و باعث مي‌شوند گردشگر خارجي بيايد و از آن‌ها استفاده كند. به همین دلیل روى اين موضوع به طور تخصصي در حال كار كردن هستيم و اميدواريم بتوانيم در نيمه دوم سال جذب گردشگران خارجي را افزايش بدهيم.




مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار