تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۱۳۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد
باران اسیدی خوزستان پدیده‌ جدیدی بود / ارسال دستگاه سنجش آلودگی

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خواستار لزوم حمایت مدیریت بحران و وزیر کشور برای نصب شبکه‌های پایش با استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای در راستای رفع مشکل آلودگی هوای خوزستان شد.

سعید متصدی در نشست ویژه بررسی علل بروز بیماری‌های تنفسی که با حضور مسئولان استانی و کشوری در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: تشخیص علت اصلی بروز این بیماری زمان‌بر است و ما با تمام امکانات موجود در راستای رسیدگی به این موضوع در تلاش هستیم.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست نیز طبق قانون به وظایف خود عمل خواهد کرد و در این زمینه همه از وزارت نیرو و نفت نیز انتظار همکاری مضاعفی دارد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، اهواز آلوده‌ترین شهر جهان بوده و صنایع کلان این استان یکی از منابع اصلی انتشار آلاینده‌ها هستند که در صورت اثبات تاثیر مستقیم آلاینده‌ای صنعتی در تشدید بیماری‌های تنفسی، برابر با قانون با این صنایع برخورد می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر این آلاینده‌ها برطرف شوند تا مشکلاتی که اخیرا پس از بارندگی در شهرهای استان به وجود آمد تکرار نشود.

متصدی خاطرنشان کرد: در بحث باران‌های اخیر در خوزستان از مدیریت بحران و وزیر کشور می‌خواهیم برای نصب شبکه‌های پایش باران‌های آلوده و سیستم هشدار از قبل با استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای با سازمان محیط زیست همکاری کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان خوزستان بیان کرد: برای تشخیص بهتر میزان آلاینده‌های موجود در هوای شهر اهواز دستگاه‌های سنجش آلودگی از تهران ارسال شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: بروز بیماری‌های تنفسی همراه با بارندگی‌های اخیر، پدیده‌ای جدید در کشور است که با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت نیرو و نفت مقرر شده مشکل بروز بیماری‌های تنفسی در سطح ملی مورد بررسی قرار گیرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار