تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص ست ورزشی به مدارس اهواز
در پانزدهمین جلسه شورای شهر اهواز لایحه ای که توسط اعضای کمیسون ورزش و جوانان مبنی بر تعبیه ست دستگاه ورزشی در مدارس اهواز بود با اکثریت آرا تصویب شد.

 در پانزدهمین جلسه شورای شهر اهواز چهار لایحه از طرف سازمان شهرداری اهواز و دو لایحه نیز از طرف کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر به بحث و رای گیری گذاشته شد.

در این جلسه لایحه ارائه شده از سوی شهرداری اهواز مبنی بر اصلاح ردیف بودجه تملک اراضی و املاک مورد نیاز برای اجرای توسعه عمران شهری با برآورد هزینه 10 میلیارد تومانی به تصویب اعضای شورای شهر رسید. البته با در نظر گرفتن پنج میلیارد تومانی که در گذشته هزینه شده کل هزینه برآورد شده برای این پروژه 15 میلیارد تومان است.

پرداخت وام درمانی به دو نفر از پرسنل شهرداری هر کدام به مبلغ پنج میلیون تومان از جمله لایحه های بود که از طرف شهرداری به شورای شهر ارائه و به تصویب اعضا رسید. همچنین در این جلسه پرداخت دیه دو نفر از شهروندان خوزستانی که در اثر نداشتن سرپوش فاضلاب در یکی از مناطق شهر دچار سانحه شده بودند نیز مورد بررسی قرار گرفت. البته این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر نرسید قرار بر این شد که بر روی این طرح تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

همچنین در این جلسه دو لایحه با عنوان نصب دستگاه های ست ورزشی در مدارس و خرید اقلام و لباس ورزشی برای پیشرفت ورزش محلات نیز مورد بررسی قرار گرفت و این دو لایحه به ترتیب با در نظر گرفتن 200میلیون تومان برای هر دستگاه ست ورزشی و 250 میلون تومان برای مورد دوم به تصویب اعضای شورا رسید.

عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه در خصوص مصوبه شورای شهر برای اختصاص ست ورزشی به مدارس اهواز از شدت گرفتن فقر حرکتی در بین دانش آموزان اهوازی خبر داد.

هدایت ممبینی با ارائه طرح تعبیه و نصب ست های ورزشی در مدارس و خرید اقلام ورزشی در راستای پیشرفت ورزش محلات عنوان کرد: در آمار ارائه شده وجود فقر حرکتی در بین شهروندان اهوازی از سایر نقاط کشور بیشتر است.

وی افزود: در هر نقطه از شهر اهواز که وسایل و تجهیزات ورزشی تعبیه شده است نشاط و شادابی مردم به وضوح به چشم می خورد.

ممبینی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در سنین جوانی ورزش می کنند در دوران میانسالی اثرات آن را خواهند دید. همچنین جوانانی که ورزش نمی کنند اثرات آن را در آینده می بینند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مصوبات شورای شهر اهواز به صورت تک نفره هستند و تصویب طرح نصب وسایل ورزشی در مدارس شهر اهواز یک کار عمومی فرهنگی است.

جان علی خورشیدی از اعضای شورای شهر اهواز و یکی از موافقان این طرح، عنوان کرد: سازمان آموزش و پروش زیر بنای همه جامعه است و توجه به نیاز های این بخش برای هر جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه، باید به این گونه طرح ها به عنوان ثوابی برای آخرت نگاه کنیم گفت: در صورتی که ما نتوانیم که برای جوانانمان هزینه کنیم به طور حتم افراد دیگری این کار را خواهند کرد.

نماینده سازمان شهرداری در شورای شهر اهواز در خصوص این طرح گفت: شهرداری اهواز به هیچ عنون با این طرح مخالف نیست اما اعضای شورا در کمیسون ها تراز کردن مسائل مالی را نیز در نظر داشته باشند.

حسین حیدری یکی دیگر از اعضای شورای شهر اهواز در مخالفت با این طرح گفت: بیشتر مدارس در شهر اهواز چند طبقه هستند و در همین راستا دانش آموزان تحرک زیادی دارند و با مشکل فقر حرکتی مواجه نیستند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید ساختار خود را اصلاح کند همچنین اجرای این گونه طرح ها بر عهده سازمان تربیت بدنی و آموزش و پرورش استان است.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار