تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۱۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همزمان با آخرین روز هفته بسیج
افتتاح کتابخانه سردار شهید علی هاشمی در اهواز

 مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان از افتتاح یک کتابخانه عمومی با نام سردار شهید علی هاشمی در اهواز خبر داد.

لفته منصوری عنوان کرد: مراسم افتتاح این کتابخانه روز پنجشنبه 7 آذر ماه همزمان با آخرین روز هفته بسیج و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، خانواده و همرزمان شهید هاشمی و جمعی از مسوولین استان و شهرستان برگزار می شود.  

وی افزود: این کتابخانه در پاسخ به نیاز فرهنگی مردم منطقه پردیس اهواز احداث و به بهره برداری رسیده است که تاکنون از وجود کتابخانه عمومی در این منطقه بی بهره بوده اند و امیدواریم که با راه اندازی کتابخانه سردار علی هاشمی توانسته باشیم در رفع این کمبود گامی برداشته باشیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه این کتابخانه  با زیر بنای 750 متر مربع و اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال ساخته شده است، اظهار کرد: هزینه ساخت این کتابخانه بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تجیز و آماده ساز ی نهایی آن نیز بر عهده اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوده است.

منصوری تصریح کرد: نامگذاری این کتابخانه با نام سردار شهید علی هاشمی و مقارن بودن آن با شعار امسال هفته بسیج با عنوان « بسیج پیشتاز حماسه و خدمت » تلاشی در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم استان و پاسداشتی از مقام والای سردار شهید علی هاشمی است.

وی در خصوص بخشهای متنوع این کتابخانه بیان کرد: کتابخانه سردار هاشمی نیز مانند دیگر کتابخانه ها از بخشهای مختلفی مانند مخزن، امانت كتاب، بخش مرجع، سالنهای مطالعه خواهران و برادران، جست‌وجوی كتاب، نمايه نشريات، نشريات و مجلات و بخش كودك به عموم مردم خدمت رساتی می کند که البته این بخشها فاز اول این کتابخانه هستند که در آینده و در فازهای بعدی بخشهای دیگری به آن اضافه خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از وجود یک بخش تخصصی و ویژه با نام بخش سردار هور در این کتابخانه برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با سردار شهید علی هاشمی خبر داد.

منصوری زمان شروع فعالیت کتابخانه را بعد از مراسم افتتاحیه در روز پنجشنبه 7 آذر عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند در آن روز از خدمات فرهنگی این کتابخانه استفاده کنند.
:
:
:
آخرین اخبار