تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۱۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
عدم دخالت مزارع نیشکر در آلودگی هوای اهواز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پس از بارندگی‌های اخیر برداشت نیشکر نیز متوقف شده که همین امر رسیدگی به مشکلات اخیر آلودگی هوای اهواز را پیچیده‌تر کرده است.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده در نشست ویژه بررسی علل بروز بیماری‌های تنفسی که با حضور مسئولان استانی و کشوری در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: کشت و صنعت‌های کارون و هفت تپه به طور کامل مزارع خود را آتش می‌زنند و همین امر مشکلات آلودگی را برای اهواز ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: نیروگاه رامین اهواز نیز از سوخت مازوت استفاده می‌کند که آلایندهای انتشار یافته از این واحد نیز مشکلات آلودگی اهواز را به چندین برابر می‌رساند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز با اشاره به وضعیت هوای اهواز گفت: نتایج ایستگاه‌های سنجش آلودگی در اهواز نشان می‌دهد در 15 روز اول آبان ماه سال جاری، در اهواز یک روز پاک، هفت روز هوای سالم و هفت روز نیز هوای ناسالم وجود داشته است.

وی ادامه داد: در آبان ماه سال جاری میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر افزایش یافته و شرایط آلودگی را در شهرستان اهواز مضاعف کرده است.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که از آن به عنوان عامل بروز بیماری‌های تنفسی در اهواز نام برده می‌شود آتش زدن مزارع نیشکر است گفت: پس از بارندگی‌های اخیر برداشت نیشکر نیز متوقف شده و در 15 روز گذشته برداشتی وجود نداشته است که همین امر رسیدگی به مشکلات اخیر آلودگی هوای اهواز را پیچیده‌تر کرده است.

وی عنوان کرد: در نمونه‌های بارندگی‌های اخیر نشانه‌ای از وجود مواد خاص دیده نشده است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در پایان بیان کرد: همچنین پارامترهایی مانند بنزن‌ها و اتیل بنزن‌ها بررسی شد که هیچ نمونه‌ای از این ترکیبات نیز یافت نشد
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار