تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۱۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با انتقال اعتبار پروژه تقاطع غیرهمسطح طیب صورت گرفت
اختصاص‌اعتبار‌به‌پروژه‌ دفع آب‌های‌سطحی‌آبادان

شهردار آبادان از انتقال اعتبار 2 میلیارد تومانی پروژه تقاطع غیرهمسطح طیب به پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی این شهر خبر داد.

محمودرضا شیرازی امروز اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌ای که در ارتباط با آبگرفتگی‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌ها در شهر آبادان داریم مطالعات پروژه دفع آب‌های سطحی را توسط مشاور به صورت جدی پیگیری کردیم.

وی افزود: این موضوع به ویژه در بارندگی‌های اخیری که حدود 100 میلیمتر بارش را شامل می‌شد به شدت احساس شده و همین امر لزوم پرداختن به این موضوع را برای ما چندین برابر کرد.

شهردار آبادان تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به منظور احداث ایستگاه‌ها و شبکه دفع آب‌های سطحی بر اساس مطالعات مشاور توانستیم موافقت استانداری خوزستان و معاونت برنامه‌ریزی استان برای جابه‌جایی اعتبار پروژه تقاطع غیرهمسطح طیب (پل روگذر خلیج فارس) را به پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی شهر آبادان انتقال دهیم تا اثرات ناشی از بارندگی‌ها به حداقل برسد.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده امسال به پروژه تقاطع غیرهمسطح طیب عنوان کرد: از سوی استانداری در سال جاری 2 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است که این اعتبار را به پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی آبادان انتقال می‌دهیم.

شیرازی با تشکر از حمایت‌های شورای شهر آبادان و فرماندار که در زمینه آبگرفتگی در نقاط مختلف شهری نیز دغدغه و نگرانی‌های زیادی از این پروژه دارند گفت: پروژه دفع آب‌های سطحی را از روزهای آینده آغار می‌کنیم.

*آغاز کار پروژه دفع آب‌های سطحی از نقاط بحرانی شهر

وی در خصوص تخصیص اعتبارات تکمیلی به این پروژه تصریح کرد: با پیگیری‌های مجدد، این پروژه‌ را در سال‌های آینده نیز تامین اعتبار خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر تکمیل شود و شهروندان را از مشکلات ناشی از بارندگی‌ها رهایی بخشد.

مدیر سامانه شهری آبادان با توضیح بیشتر در رابطه با پروژه دفع آب‌های سطحی این شهر گفت: در این راستا باید 15 ایستگاه دفع آب‌های سطحی، حدود 77 کیلومتر خطوط لوله اصلی و 180 کیلومتر خطوط فرعی به عنوان شبکه دفع آب‌های سطحی احداث شود.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات مشاور، طرح اجرای پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی آبادان در مجموع به اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان نیاز دارد که این پروژه عظیم را که طول خطوط آن بیش از 290 کیلومتر بوده در چند فاز، عملیاتی می‌کنیم.

شیرازی با بیان اینکه این پروژه را در نقاط بحرانی شهر آغاز می‌کنیم افزود: کوی کارگر در بلوار دهداری و ایستگاه سه ذوالفقاری در 40 متری این منطقه در اولویت برای اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی آبادان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این مناطق، کوی فرهنگیان در شمال شهر آبادان و مرکز شهر (خیابان‌های امیری و امام) از دیگر نقاط هدف و اولویت‌دار در پروژه دفع آب‌های سطحی به شمار می‌روند که عملیات لوله‌گذاری و احداث ایستگاه‌ها را از آنها آغاز خواهیم کرد.

شهردار آبادان تصریح کرد: اما در نقاطی از شهر نظیر 180 هکتاری که در اختیار مسکن و شهرسازی قرار دارد یا کوی ولیعصر و منازل شرکتی که مربوط به پالایشگاه هستند نیز مشاور طرح این پروژه وارد عمل شده است و مطالعات لازم را در این مناطق انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مناطق به همت مسکن و شهرسازی و پالایشگاه در سال‌های آینده و به پروژه دفع آب‌های سطحی طرح این شهر ملحق می‌شوند گفت: تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا هر چه زودتر و موفق‌تر پروژه مذکور را در آبادان اجرایی کنیم.

شیرازی با عذرخواهی از مردم آبادان به دلیل آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف شهری عنوان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح طیب را نیز پس از تکمیل طرح عظیم دفع آب‌های سطحی به اجرا درخواهیم آورد و تعهدات شهرداری در این زمینه را ناتمام نمی‌گذاریم.

وی در پایان اظهار کرد: اولویت اصلی پروژه‌های شهرداری، تکمیل پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی است و این موضوع را به شورای شهر و پرسنل شهرداری نیز اعلام کرده‌ایم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار