تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۱۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اکبر ترکان از امکانات منطقه آزاد اروند دیدن کرد
 مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از ظرفیت ها، قابلیت ها و امکانات منطقه آزاد اروند بازدید کرد.

دیروز سه شنبه اکبر ترکان، مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند و هیئتی از دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد ابتدا در یادمان شهدای گمنام شلمچه حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

در ادامه بازدید یک روزه اکبر ترکان از منطقه آزاد اروند، وی با حضور در نقطه صفر مرزی ایران و عراق از پایانه مسافربری شلمچه و بارانداز تجاری بازدید کرد و از نزدیک با مسئولین و کارگران فعال در این محل به گفتگو پرداخت.

بازدید از بندر دریانوری خرمشهر و پیمودن مسیر بندر خرمشهر تا بندر دریانوردی آبادان با یدک کش خلیج فارس و بررسی وضعیت این مسیر دریایی نیز بخش دیگری از این برنامه بود.



همچنین بازدید از بندر آبادان که همزمان با حرکت نخستین کشتی برای سفر دریایی زائرین عتبات عالیات از آبادان به بصره بود و گفتگو با ریاست اداره بندر آبادان در خصوص حل مشکلات و راهکارهای توسعه سفرهای دریایی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

حضور در اسکله پالایشگاه نفت آبادان، بازدید از بخش گردشگری جزیره مینو و دژ مرزی نیز آخرین بخش از بازدید میدانی مشاور رئیس جمهور از منطقه آزاد اروند بود.

نشست بررسی راهکارها، چالش ها و رفع موانع موجود در منطقه نیز آخرین برنامه مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور بود که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معاونین و مدیران این سازمان و همچنین معاونین و مدیران دبیرخانه شورا برگزار شد.

برنامه بازدید اکبر ترکان از مناطق آزاد کشور بعد از مناطق آزاد کیش، قشم، انزلی و ارس این بار به ایستگاه اروند رسید.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار