تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۱۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوروشی ملوان را پادشاه کرد
ملوان دو- صبا یک؛ رستگاری در دقیقه 94
ملوان با این بردی که به دست آورد توانست در رده 9 جدول باقی بماند و اختلافش را با بالا نشین ها کاهش داد



سایت گل -آدینه هشتم  آذر ماه نود و دو - ساعت 15:00

هفته شانزدهم لیگ برتر - جام خلیج پارس

ملوان بندر انزلی -  صبای قم

نتیجه بازی رفت: 0- 1

ورزشگاه تختی انزلی - تماشاگر: دو هزار نفر

هوا: نیمه ابری - دما: 16 درجه سانتى گراد

داور: اشکان خورشیدی- کمک داوران: امیربهرام نقوی – علی اکبر عظیم پور

کارت زرد: امیر حسین فشنگچی دقیقه 41،عزیز معبودی دقیقه 63، محسن یوسفی دقیقه 71(ملوان) امیر حسین فشنگچی دقیقه 41، روزبه چشمى دقیقه 2+45، کیوان امرایی دقیقه 83(صبا)

گل: سهیل رحمانی دقیقه 8، سیامک کوروشی دقیقه 94(ملوان) غلامرضا عنايتى دقیقه 73(صبا)

ملوان بندرانزلی: پاشچنکو ، احمدسید صالح آهی ، سید احمد مهدی زاده ، عزیز معبودی ،سیامک کوروشی ، امیر حسین فشنگچی، محسن یوسفی( از دقیقه 81 اسماعیل صمدی)، پور رحمت اله ، مازیار زارع،سهیل رحمانی(از دقیقه 77 شاهین ثاقبی)، سید جلال رافخایی.

سرمربی : دراگان اسکوچیچ

صبا:مهرداد طهماسبى، روزبه چشمى(از دقیقه 57 مجید هوتن)، مرتضی کاشی، حق جو، مهدى مومنى، محمود شفيعى(از دقیقه 67 محمد آرام طبع)، ابراهیمی، اكبر صادقى، کیوان امرایی(از دقیقه 85 مجید حیدری)، رضا عنايتى ، محسن بيات.

سرمربی: صمد مرفاوی.

شرح بازى:

استارت نیم فصل دوم با بازی این دو تیم آغاز می شود و هر دو تیم شرایط خوبی را در نیم فصل اول تجربه نکرده اند. هر دو برای رسیدن به رتبه های بالای جدول چشم به نیم فصل دوم دوخته اند. صبا با مربی جدید پا به میدان می گذارد و افکار جدیدی را در سر دارد و از سوی دیگر ملوان در اواخر نیم فصل به روزهای اوجش برگشت و توانست از محوطه خطر فرار کند.

نيمه اول: هنوز بازی سر و شکلی به خود نگرفته بود که بازیکنان صبا در یک اشتباه اولین گل را از روی تیز هوشی سهیل رحمانی دریافت کردند و پس از آن این صبا بود که برای جبران گل سعی داشت تا بازی را به دست بگیرد. هرچند که بازیکنان توانستند پس از گل توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند اما راهی به دروازه ملوان پیدا نکردند. بازی هرچه قدر به دقایق پایانی بازی نزدیک می شد بازی فیزیکی تر می شد و بیشتر در میانه میدان بود. بازی فیزیکی دو تیم برای آنها چیزی جز خطاهای بسیار در پی نداشت تا این نیمه با همان یک گل به پایان برسد.

 نیمه دوم: برخلاف نتیجه بازی که صبا با یک گل عقب بود این ملوانان بود که در شروع نیمه توانستند بازی را در اختیار بگیرند و چند موقعیت را نیز داشتند اما نتوانستند به گل برسند اما صبای ها کم کم به بازی حاکم شدند و در چند ارسال می توانستند با ضربات سر عنایتی به گل برسند اما ضربات آنها به بیرون رفت. صبایی ها نتوانستند از موقعیت هایشان به گل برسند تا سر انجام با برخورد توپی که با دست آهی انجام گرفت داور بازی پنالتی به سودشان اعلام کرد و عنایتی توپ را وارد دروازه ملوان کرد. پس از گل ملوانان تلاش زیادی برای رسیدن به گل انجام دادن تا سرانجام در دقیقه 94 کوروشی به عنوان فرشته نجات ملوان ظاهر شد و با گلی که به ثمر رساند باعث پیروزی ملوانان در دقایق پایانی شد.

گلها:

ملوان 1-0 صبا : در یک پاس در پشت دفاع صبا توپ به سهیل رحمانی رسید و او با یک سر توپ زدن ابتدا یک بازیکن صبا را از پیش رو برداشت و سپس با دریبل یک بازیکن، توپ را به سمت دروازه صبا شلیک کرد که توپ وارد دروازه صبا شد.

 

ملوان 1-1 صبا : مجید هوتن در محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شد و توپ با برخورد به دستان آهی تبدیل به پنالتی شد و عنایتی در پشت ضربه قرار گرفت و توپ را در خلاف جهت پاشچنکو در سمت چپ دروازه ملوان جای داد.

 

ملوان 2-1 صبا : با سانتری که بر روی دروازه ملوان انجام شد مازیار زارع در بیرون محوطه جریمه بر روی توپ تاثیر گذاشت و توپ در درون محوطه جریمه به کوروشی ررسید و او با یک شوت توپ را در درون دروازه صبا قرار داد.

 

بهترين بازيكن: بازیکنی که در دقیقه 94 بتواند تیمش را پیروز از زمین خارج کند و عملکرد خوبی را در کل بازی داشته باشد و سه امتیاز را به حساب تیمش واریز کند بدون شک بهترین بازیکن دیدار خواهد بود. کوروشی پس از چند مدت دوری از ترکیب ملوان بازگشت خوبی به ترکیب آنها داشت.

 

اتفاق ويژه1:  در دقیقه 33 بازی دوار بازی دچار مصدومیت از ناحیه کشاله ران پای راست شد که این موضوع باعث قطع چند دقیقه ای بازی شد.

 

اتفاق ويژه2:  تجهیزات قدیمی و پوسیده صدا و سیمای استان گیلان باعث شد تا دوربینی که وظیفه نمایش بازی از نمای دور بود دچار اشکال فنی شود و تصاویر گیج کننده و سر درد آور بر روی آنتن برود.

 

اتفاق ویژه 3 : اشتباهات مکرر طهماسبی در این بازی نزدیک بود که کار دست صبایی ها بدهد. در یک صحنه اشتباه او در توپ گیر باعث شد یک صحنه مشکوک اتفاق بیفتد که ملوانان اعتقاد داشتند توپ از روی خط دروازه عبور کرده است.

 

اتفاق ویژه 4 : در دقیقه 84 در حالی که مومنی بازیکن صبا روی زمین افتاده بود بازیکنان ملوان بازی جوانمردانه را رعایت نکردندو به بازی ادامه دادند که این باعث اعصبانیت بازیکنان صبا شد.
:
:
:
آخرین اخبار