تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۱۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره کل استاندارد استان خوزستان صورت پذیرفت
صدوربیش‌از570گواهینامه‌آسانسوردرخوزستان

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان از صدور 572 گواهینامه آسانسور از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان خبر داد.

یاسین خالدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اداره کل استاندارد خوزستان تعداد 572 تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای مناطق مختلف شهرداری استان خوزستان صادر کرده است.

وی افزود: کارشناسان این اداره کل همچنین تعداد 59 مورد بازرسی نظارتی از روند کار شرکت‌های بازرسی آسانسور انجام داده‌اند که در همین راستا تعداد 13 مورد تذکر و اخطار به شرکت‌های بازرسی متخلف داده شده است.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان اضافه کرد: شرکت‌های بازرسی کننده تائید صلاحیت شده نیز یک هزار و 255 مورد بازرسی از روند کار شرکت‌های نصاب آسانسور انجام داده‌اند که منجر به صدور 12 مورد تذکر و اخطار و ارجاع پرونده شرکت‌های نصاب متخلف به دایره حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها و ارتقای کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه واحد طراحی و مونتاژ آسانسور شرکت مذکور از سازمان صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل کنند و در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده پس از صدور تائیدیه این اداره کل مراتب را به صورت مکتوب به اداره کل استاندارد خوزستان اعلام کنند.

خالدی تصریح کرد: همه آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد از ابتدای سال 82 تحت پوشش استاندارد و دستورالعمل‌های استاندارد ملی ایران به شماره 1-6303 "آسانسور" قرار گرفته‌اند که این موضوع به همه شهرداری‌های استان برای لحاظ در صدور پروانه پایان کار ساختمان‌ها ابلاغ شده و به ساختمان‌های دارای آسانسور بدون اخذ تأئیدیه ایمنی و گواهی استاندارد از سوی شهرداری‌ها پایان کار داده نخواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار