تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عوامل طلاق در خوزستان در حال بررسي
معاون امور اجتماعي اداره‌كل بهزيستي خوزستان گفت: در يك اقدام پژوهشي تحقيقاتي در جهت كاهش طلاق و آسيب‌شناسي ناشي از آن، عوامل موثر در وقوع اين پديده در استان در حال شناسايي است.

 محمدرضا عباسي اظهار كرد: سال گذشته حدود 5 هزار و 800 زوج متقاضي طلاق به مراكز كاهش طلاق بهزيستي معرفي شدند كه توسط كارشناسان تحت مشاوره قرار گرفتند و 37 درصد از اين مراجعه‌ها منجر به سازش شد.

 وي ادامه داد: دوره آموزش‌هاي مهارت‌هاي پيش از ازدواج در جلسات كميته كارشناسي فرهنگي اجتماعي استاندار مورد بحث قرار گرفت و بهزيستي با همكاري دانشگاه علوم پزشكي، يك پكيج آموزشي در حال آماده كردن و تحويل به مراكز بهداشتي و مشاوره است.

 معاون امور اجتماعي اداره‌كل بهزيستي خوزستان گفت: اجراي طرح آموزشي مهارت‌هاي پيش از ازدواج در 4 شهرستان اهواز، انديمشك، ماهشهر و آبادان مصوب شد. در اين طرح زوج‌ها پيش از ثبت ازدواج خود در دفاتر ازدواج در مراكز مشاوره حاضر شده و دوره چند ساعته آموزش پيش از ازدواج را سپري مي‌كنند.

 عباسي درباره ضمانت اجرايي آموزش‌هاي اين دوره از زندگي مشترك دختر و پسر/ زن و شوهر عنوان كرد: با بررسي علل طلاق مشخص شد كه بيشتر طلاق‌ها به دليل عدم آگاهي از مهارت‌هاي زندگي است كه بنابراين اين ضرورت احساس شد كه دختر و پسر پيش از آغاز زندگي مشترك خود، آموزش‌هاي لازم را فرا بگيرند. همچنين از آن جهت كه برگزاري اين دوره‌ها يك كار تحقيقاتي است پس از ارزيابي‌ها ضمانت اجرايي آن نيز مشخص مي‌شود.

 وي اظهار كرد: قطعا ارايه اين آموزش‌ها در ثبات زندگي و كاهش عوامل طلاق تاثيرگذار خواهد بود.

 معاون امور اجتماعي اداره‌كل بهزيستي خوزستان گفت: علاوه بر ارايه آموزش‌هاي مهارت‌هاي پيش از ازدواج به جوانان، در يك اقدام تحقيقاتي پژوهشي، شناسايي عوامل موثر در وقوع پديده طلاق در استان نيز طي قراردادي با جهاد دانشگاهي در حال انجام است كه پس از حصول نتايج در جهت كاهش آسيب‌ها و عوامل طلاق گام برمي‌داريم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: عوامل ، طلاق ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار