تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسماعیل ایدنی:
آموزش‌پزشکی‌درخوزستان‌متناسب‌بابازارکارنیست
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آموزش‌های پزشکی موجود در استان خوزستان متناسب با بازار کار فعلی این استان نیست و این وضع باید اصلاح شود.

 اسماعیل ایدنی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید چهار هدف مهم از جمله تامین حفظ و ارتقای جایگاه سلامت در استان، تربیت نیروهای متخصص متعهد و کار آمد، نهادینه کردن پژوهش و علم در راستای تولید ثروت و همچنین حفظ و مراقبت از منابع انسانی را دنبال کند.
 
ایدنی افزود: امروزه همه ما با یک چالش مهم مبنی‌بر آلودگی هوا در حوزه سلامت مواجه هستیم و این مسئله موجب افزایش بار بیماری در استان خوزستان شده است.
 
وی با اشاره به مراجعه بیش از 20 هزار نفر از شهروندان خوزستانی به علت تنگی نفس به مراکز درمانی بعد از بارش باران پائیزی در چند روز اخیر عنوان کرد: ما به عنوان متولی ارائه خدمات سلامت باید بتوانیم وظیفه سیاست گذاری در راستای اصلاح عوامل موثر بر نظام سلامت کشور را به دانشگاه بر گردانیم.
 
ایدنی با بیان اینکه، یکی دیگر از چالشهای پیش روی استان خوزستان افزایش تعداد بیماران به علت ایجاد آلودگی توسط فعالیت برخی صنایع است، اظهار کرد: دانشگاه باید بتواند به عنوان متولی در امور مربوط به سلامت و جان مردم اعمال نظر کند.
 
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اهوازبا اشاره به اینکه، میزان برخورداری از خدمات سلامت در استان خوزستان همگن و یک نواخت نیست، اظهار کرد: استان خوزستان به لحاظ شاخص های بهداشتی و درمانی در رتبه های میانه کشور قرار گرفته به همین منظور شاخص عدالت سلامت باید در استان تغییر کند.
 
وی تصریح کرد: ظرفیت توسعه بسیار خوبی در زمینه تحصیلات تکمیلی دراستان وجود دارد و به همین دلیل یکی از اهداف ما باید عمق دادن به خدمات بهداشتی و تربیت انسان کارآمد در حوزه سلامت باشد.
 
ایدنی با تاکید بر اینکه، آموزش پزشکی در استان خوزستان متناسب با ظرفیتهای بازار کار موجود در این استان نیست اظهار کرد: بیشتر این آموزش ها مبتنی بر بیماران بیمارستانی است.
 
وی گفت: ما بر اساس نیاز جامعه، نیرو تربیت کنیم و دیگر اینکه اکثر افرادی که به عنوان پزشک فارغ التحصیل می شوند از طریق آزمون و خطا تجربه کسب می کنند
 
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه، ملاک من برای به کار گیری افراد بر اساس همکاری با نیروهای ستادی، شایسته سالاری، تعهد، تخصص، نگاه فرا قومیتی و فرا جناجی استف تصریح کرد: در دوران مدیریت من همه حق دارند در مدیریت کلان دانشگاه حضور داشته باشند و در عملکرد من نگاه قومیتی جایی ندارد.

 در این مراسم که با حضور مسئولان نظام سلامت کشور و اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی برگزار شد؛ دکتر سید اسماعیل ایدنی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز سکان هدایت مدیریت سلامت استان را در دست گرفت و جانشین محمد حسین سرمست رئیس قبلی این دانشگاه شد که به مدت شش سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز را بر عهده داشت.

این مراسم بدون حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان برگزارشد. استاندار با غیر قابل قبول توصیف کردن انتصاب ایدنی به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آن را مردود دانسته و مخالف آن بود.

ایدنی فوق تخصص بیماری های ریوی و رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار