تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۵۱۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زالی عنوان کرد:
بارقه های امید در نظام سلامت دیده می شود
 رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور مجموعه ای از بارقه های امید در نظام سلامت دیده می شود.

 علیرضا زالی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدیدی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: نقش دانشگاه علوم پزشکی در عرصه سلامت بی بدیل است. چنین جایگاهی در حوزه اجرایی  کمتر وجود دارد که هم سمت قائم مقام وزیر بهداشت و هم ریاست دانشگاه علوم پزشکی در کنار هم بر عهده یک نفر باشد.

وی تصریح کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تنها فردی است که صلاحیتش را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ می کند و کمتر نهادی چنین تاثیر و جایگاه فراسازمانی و فرا دستی دارد.

زالی با بیان اینکه زخم عمیق و کهنه کاستی ها و کمبودهای اعتباری، کار کردن در عرصه سلامت را بسیار دشوار کرده است، اضافه کرد: به دلیل سختی کار در این عرصه، افرادی که وارد کار می شوند باید روحیه ایثارگری و از خود گذشتگی داشته باشند.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از دانشگاه های علوم پزشکی خوشنام و وزین است و بر تارک نظام سلامت می درخشد. همچنین  در زمره دستگاه های برتر علوم پزشکی قرار دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: چنین رتبه ای نتیجه دستاوردهای همه است. حفظ .صیانت از چنین دستاورد ارزنده ای حاصل اتکا به خرد جمعی و تجمیع نیروهای فکری است. مطمئن هستم با خردورزی و حرکت مدبرانه با تجمیع نیروهای علمی جایگاه دانشگاه را مقام متعالی می رساند

زالی اظهار کرد: بسیاری از چالشهای حوزه سلامت به دلیل ناهمگونی ها و نوع خاص سبک زندگی مردم خوزستان است

وی تصریح کرد: اداره مجموعه نظام سلامت یکی از سخت ترین و دشوارترین حوزه های اجرایی نظام سلامت کشور است. ضمن اینکه شورای عالی نظام پزشکی یکی از ارکان مهم و تاثرگذار نظام سلامت کشور است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار