تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۱۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذخایر سدهاي خوزستان در حداقل ميزان خود
معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به اين‌كه در حال حاضر در انتهای فصل پاییز و ابتدای فصل زمستان قرار داریم، ذخایر سدهاي استان در حداقل ميزان خود قرار دارند.

فتح‌الله دهکردی  عنوان‌کرد: میزان ذخایر سدهای استان از ابتدای سال تاکنون 10 میلیارد و 162 میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته یک میلیارد و 20 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی افزود: حجم مخازن سد کارون بزرگ که شامل سدهای شهید عباس‌پور، کارون 3، دز و گتوند علیا می‌باشد، به طور کلی 8 میلیارد 314 مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته یک میلیارد و 58 میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.

معاون حفاطت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان‌کرد: میزان ذخایر سد کرخه با 150 میلیون مترمکعب افزایش، هم‌اكنون یک میلیارد و 287 میلیون مترمکعب و سد مارون با 200 میلیون مترمکعب کاهش، هم‌اكنون 482 میلیون مترمکعب است؛ همچنین ذخاير سد جره نيز با 79 میلیون مترمکعب ذخیره مخزن، نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 8 میلیون مترمکعب افزایش نشان مي‌دهد.

دهکردی تصریح‌کرد: وضعیت ورودی سدهای استان در حال حاضر 183 مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته 125 مترمکعب در ثانیه کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر 34 مترمکعب آب برای تامین مصارف کشاورزی در رودخانه‌های استان جاری است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ذخایر ، سد ، خوزستان ، منابع آب
:
:
:
آخرین اخبار