تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۱۸۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد
توزین 2 هزار و 900 فرآورده در خوزستان
مدیرکل استاندارد خوزستان از توزین و بازرسی 2 هزار و 941 فرآورده از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده امروز اظهار کرد: در راستای اجرای طرح حمایت از حقوق مصرف کننده این اداره کل علاوه بر اقدام به بازرسی، نمونه‌برداری و توزین از محصولات واحدهای تولیدی موجود در استان خوزستان اقدام به بازرسی و توزین محصولاتی که از خارج از استان به خوزستان وارد شده است نیز می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 941 فرآورده از واحدهای تولیدی و صنفی در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی، بهداشتی و شوینده مورد بازرسی و توزین قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: از 324 واحد تولیدی استان خوزستان، 553 فرآورده مورد بازرسی و توزین قرار گرفته است که پنج مورد کم‌فروشی مشاهده شده؛ همچنین از واحدهای صنفی نیز 2 هزار و 581 فرآورده مورد بازرسی و توزین قرار گرفت که 36 محصول دچار مشکل بوده و کم‌فروشی کرده بودند.

وی ادامه داد: واحدهایی که با کم‌فروشی، قصد تضییع کردن حقوق مصرف کننده را داشته‌اند به مراجع قانونی از جمله سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور طی سایر مراحل قانونی معرفی شده‌اند.

دهدشتی‌زاده در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد، کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و یا عدم همخوانی وزن مندرج بر روی کالا و وزن کالا مراتب را با تلفن 1517 سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار