تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۱۸۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت
آزمون‌برروی‌کالاهای‌صادراتی‌ووارداتی‌خوزستان
کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان از انجام بیش از 125 هزار و 900 مورد آزمون بر روی کالاهای صادراتی و وارداتی در سطح استان خبر داد.

علی رکابی‌زاده امروز اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 12 هزار و 77 نمونه از کالاهای صادراتی و وارداتی و یک‌هزار و 58 نمونه در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) از واحدهای صنفی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت، اخذ شده است.

وی اضافه کرد: 125 هزار و 943 مورد آزمون توسط آزمایشگاه های همکار مورد تایید صلاحیت این اداره کل و آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان بر روی کالاهای صادراتی و وارداتی و نمونه‌های خریداری شده از بازار انجام شده است.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: نمونه‌های اخذ شده در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع برق و الکترونیک، مکانیک و فلز شناسی، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و شیمیایی، مصالح ساختمانی، نساجی و سلولزی و... هستند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله این محصولات می‌توان به انواع شیرآلات بهداشتی، مصالح ساختمانی، انواع کنسروجات، آبلیمو، نوشابه، آبمیوه، خمیر دندان، دستمال کاغذی، شامپو، صابون، لامپ، چراغ، ضبط صوت، تلویزیون، کولر، یخچال و.... اشاره داشت.

رکابی‌زاده در پایان گفت: از نمونه‌های گرفته شده از واحدهای صنفی بر اساس نتایج آزمون اعلام شده 782 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 112 نمونه مغایر با استانداردهای ملی ایران تشخیص داده شده همچنین از کالاهای صادراتی و وارداتی نیز 14 هزار و 262 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 179 نمونه نیز مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار