تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۱۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تا پایان سال صورت می‌گیرد
افتتاح2مرکزمشاوره‌بیماری‌رفتاری‌درخوزستان
مسئول برنامه ایدز مرکز بهداشت خوزستان گفت: تا پایان سال دو مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستانهای لالی و دهدز افتتاح می‌شود.

سیاوش زادهوش اظهار کرد: دو مرکز DIC یا گذری در اهواز وجود دارد به افراد آلوده به ایدز و بی‌خانمان که از خانه رانده شده از ساعت هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مراکز خدماتی یک وعده غذای گرم، جای استراحت، حمام و وسایل کاهش آسیب داده می‌شود.

مسئول برنامه ایدز مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در این مکان به معتادان آموزش داده می‌شود که به سوی روش‌های غیر تزریق بروند، تصریح کرد: اگر در زمینه سوق دادن معتادان به سوی روش‌های غیر تزریق موفق نشدیم به آن‌ها سرنگ داده می‌شود تا احتمال استفاده از سرنگ آلوده کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در این مراکز گذری یک روان‌شناس، یک ماما و یک مسئول فنی مشغول به کار هستند عنوان کرد: یک تیم سیار نیز داریم که پاتوق معتادان را شناسایی و آن‌ها را به این مراکز هدایت می‌کنند.

زادهوش در این خصوص اضافه کرد: این تیم سیار همچنین سرنگ‌های آلوده‌ای را که در سطح خیابان‌ها وجود دارد جمع‌آوری می‌کنند و به مسئول فنی تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه یک باشگاه بیماران مثبت HIV نیز در اهواز وجود دارد اذعان کرد: در این باشگاه بیماران مبتلا به ایدز دور هم جمع می‌شوند تا روحیه و اعتماد به نفس پیدا کنند و حالت انتقام جویی آن‌ها کاهش یابد.

مسئول برنامه ایدز مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در باشگاه 300 پرونده وجود دارد اظهار کرد: تعداد خانم‌های مبتلا به ایدز رو به افزایش است این مسئله باعث شده زنگ خطر برای ما به صدا درآید.

وی خاطر نشان کرد: 15 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در کل خوزستان وجود دارد که تا پایان سال دو مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهرستان‌های لالی و دهدز افتتاح می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار