تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۵۱۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تذکر رسایی به احضار احمدی‌نژاد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، برخورد دستگاه قضایی با پرونده محمود احمدی‌نژاد و یک آقازاده را دوگانه توصیف کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی در تذکر خود در جلسه علنی صبح دیروز(سه‌شنبه) مجلس گفت: وقتی مردم می‌بینند که پرونده سنگین و شفاف یک آقازاده از یک خانواده خاص در دستگاه قضایی قفل می‌شود باور نمی‌کنند که احضار و دادگاه احمدی‌نژاد از روی عدالت است.

وی خطاب به دستگاه قضایی و هیأت رئیسه مجلس گفت: یک سال قبل در همین ایام من در دو نوبت نسبت به برخورد تبعیض‌آمیز با پرونده یک آقا زاده اعتراض کردم این شخص که سه سال به انگلیس پناه برده بود، 12 مورد اتهام سنگین داشت.

وی افزود: سخنگوی دستگاه قضایی در مصاحبه‌ها اعلام کرده که اتهام این فرد محرز است ولی الان 436 روز است که موضوع با ادعای نقص پرونده راکد گذاشته شده و نهایتا وثیقه 10 میلیارد تعیین شده است.

رسایی اضافه کرد: من بابت نطقم که وظیفه نمایندگی‌ام بود احضار شدم ولی 436 روز از این پرونده نیمه دانه درشت می‌گذرد و پرونده قفل است، گذشت 436 روز و قفل بودن پرونده حکایت از حقانیت آن نطق و اعتراض‌ها دارد، همه حرف من رسانه‌های پیگیر، مردم مطالبه‌گر و دیگر نمایندگان معترض این است که آیا اگر فرزند یک نانوا،

کارگر، ‌کارمند، استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار و نماینده مجلس چنین موارد اتهامی سنگینی داشت اینطور برخورد می‌شد؟

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: چرا پرونده‌های متعدد دختران و پسران مربوط به یک نژاد خاص وقتی به دستگاه قضایی می‌رسد قفل می‌شود؟ مگر براساس اصل 19 قانون اساسی در ایران همه نژادها برابر نیستند؟ دیروز سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرد که ما قبول پرونده حساسیت بالایی دارد و برای مردم مهم است، خوب چرا تدبیر و رسیدگی نمی‌کنید؟

وی با اشاره به پرونده محمود احمدی‌نژاد نیز خاطرنشان کرد: ما از سویی می‌بینیم برای کسی که هنوز رئیس جمهور است احضاریه می‌آید و تاریخ دادگاهش معلوم می‌شود، آفرین بر دستگاه قضایی! این درست است، رئیس جمهور هم در برابر عدالت دستگاه قضایی مستثنی نیست اما من می‌گویم وقتی مردم می‌بینند که پرونده سنگین و شفاف یک آقازاده از یک خانواده خاص در دستگاه قضایی قفل می‌شود باور نمی‌کنند که احضار و دادگاه احمدی‌نژاد از روی عدالت است، این نه تنها برای دستگاه قضایی بلکه برای نظام اسلامی سم است.

رسایی افزود: من خودم منتقد، آقای احمدی‌نژاد و رفتارهای او بودم اما این برخورد دوگانه درست نیست، گفتند شاکی پرونده کمیسیون اصل 90 و چند شاکی خصوصی است، شکایت‌های خصوصی که برخی از آنها که واقعا مضحک است را کنار می‌گذارم، از دوستان اصل 90 سوال می‌کنم آیا در همه موارد روسای جمهور قبل مو به مو به قانون عمل کردند؟ آیا اساسنامه شرکت نفت را آنها ارائه کردند و تاخیر نداشتند؟ آیا در اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاخیر نداشتند؟ آیا یک رئیس جمهور که سیاست‌های غلطش تورم 50 درصدی داشت و فاصله طبقاتی ایجاد کرد، در فتنه نقش داشت و چند هزار شاکی خصوصی آن هم از خانواده شهدا دارد احضار شد؟ آیا آن رئیس جمهوری که فعالیت‌هایش در دوره اصلاحات آمریکا‌یی دشمن‌شاد کن بود و حرمت‌شکنی داشت، در فتنه 88 نقش داشت و شکایت خصوصی و عمومی دارد احضار شده است؟

وی با انتقاد از خبرگزاری خانه ملت نیز یادآور شد: این خبرگزاری هر روز با یک کارمند مجلس مصاحبه می‌کند و همان تیتر روزنامه‌هایی می‌شود که آن روزنامه‌ها به خاطر بیانیه‌های انقلابی مجلس و مواضع قاطع رئیس دستگاه قضایی شروع به حمله به مجلس و دستگاه قضایی می‌کنند و فحش می‌دهند، چرا خانه ملت پیگیر مطالبه نمایندگان مجلس در سرانجام رساندن این پرونده حساس نیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: دیروز کسی از این‌ها در روزنامه‌ای مصاحبه کرده و گفته ما از حقمان در سال 88 گذشتیم! آقای آملی لاریجانی این به معنای این است که دستگاه قضایی با آنها به ناحق رفتار کرده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار