تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۱۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز تحقیقات بیوانرژی ایران:
خوزستان منبع غنی انرژی های تجدید پذیر
 رییس مرکز تحقیقات بیو انرژی ایران گفت: خوزستان منبع غنی انرژی های تجدید پذیر شامل خورشید، باد، بیوماس، آب و زمین گرمایی است.

برات قبادیان چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست تخصصی توسعه انرژی های تجدید پذیر در خوزستان در سالن آمفی تاتر دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین اظهارداشت: هر استانی در کشور دارای یک مزیت است اما خوزستان تمام مزیت ها را با هم دارد.

وی عبور پنج رودخانه آب شیرین از خوزستان ٰ آفتاب سوزان ارمنابع غنی انرِژی درخوزستان نام برد و افزود: این استان از آب شور دریا و خلیج فارس نیز می تواند به نحو احسن استفاده کند . از خورشید خوزستان نیز می توانیم برق خاورمیانه را به راحتی تامین کنیم.

قبادیان تصریح کرد: کشت و صنعت های نیشکر به عنوان منبع بیوماس محسوب می شود که تولید ملاس و باگاس چغندر قند از آن جمله است.

رییس مرکز تحقیقات بیوانرژی ایران بیابان ها را نیز منباء تولید انرژی های تجدید پذیر و پاک عنوان کرد و گفت: با کاشت درخت های مقاوم دربرابر خشکی و شوری ٰمی توانیم انرژی تولید کنیم .

وی چالش های ساختاری را یکی ازمشکلات پیش روی استفاده از انرژی های تجدید نام برد و گفت : مجلس باید قوانینی را تصویب کند که این منابع مانند منابع مرسوم تولید انرِژی به رسمیت شناخته شود.

قبادیان به چالش های علمی و تکنولوژیک دراین زمینه اشاره کرد و افزود: با راه اندازی مرکز تحقیقات و تربیت منابع انسانی متخصص می توانیم بخشی از این چالش ها را در میان مدت برطرف کنیم.

رییس مرکز تحقیقات بیوانرژی ایران ابراز امیدواری کرد: این چالش ها با همت مسوولان و برنامه ریزی مناسب برطرف خواهد شد.

وی راهکارهای اساسی توسعه انرژی های تجدید پذیر در خوزستان را تشکیل شورای عالی راهبردی و تامین پژوهشگاه قوی منطقه ای شامل تربیت منابع انسانی مادر، متخصص و پژوهشگر، توسعه منابع اولیه انرژی تجدید پذیر و توسعه تکنولوژی تولید و کاربرد عنوان کرد و افزود: حمایت همه جانبه در سطح کلان، ارتباط سیستماتیک پایدار و دامنه دار میان عوامل مرتبط، توسعه فرهنگ عمومی از طریق ترویج و اطلاع رسانی، پرهیز از دخالت های سیاسی در امور تخصصی و حرفه ای، تصویب مشوق های مالی و معافیت های مالیاتی، تضمین خرید محصولات و حمایت از سرمایه گذاران و تشکیل کنسرسیوم برای همکاری ازدیگرمواردی است که به توسعه تولید انرِژی های تجدید پذیر درمنطقه کمک می کند .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار