تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۱۹۸۴
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک اتفاق از دو دیدگاه؛
آیا استاندار مقتدایی می توانست به گونه ای دیگر رفتار کند؟
اکنون استانداری با دو مسیر غیر سودمند روبرو است، از یک سو با مهم ترین مرکز کنترل و هدایت بهداشت و درمان استان فاصله گرفته است و اگر این فاصله را حفظ کند آثار زیانبار آن متوجه مردم استان خواهد شد و از طرفی، در صورت کوتاه آمدن از موضع اش ، ثبات رای خود را در هیات دولت و در میان وزرای دیگر به ارزانی محک زده است. این، یک وضعی تحمیلی به استاندار نبود، بلکه وضعی بود که از فقدان پیش بینی عمل و عکس العمل های بازیگران عرصه قدرت اداری در استان و کشور پدیدار گردید. براستی اگر مشاوران استاندار قادر به ارائه به موقع مشاوره های خود به او نیستند و اگر استاندار مقتدایی به گونه ای عمل می کند که می خواهد همه جوانب امور را خودبه تنهایی بسنجد و داوری کند، این همه مشاور قرار است تا کدام چاره از ناچاری های پپش روی استاندار را بازشناسی و بازیابی کنند؟
عبدالحسن مقتدایی؛ استاندار خوزستان

خوزنیوز:


نگاه اول،

طبق ماده یک قانون وظایف استانداران و فرمانداران در جمهوری اسلامی ایران، استاندار نماینده عالی دولت در استان می باشد و مسئوليت اجراي سياستهاي عمومي كشور در ارتباط با وزارتخانه ها، مؤسسات و شركتهاي دولتي و ساير دستگاههايي كه بنحوي از بودجه عمومي دولت استفاده مي نمايند را دارد.

بند دو ماده قانونی فوق تصریح دارد، استاندار بعنوان نماينده عالي دولت در برابر رئيس جمهور و هيأت وزيران مسئول بوده و بعنوان نماينده وزارت كشور مسئوليت اجراي وظايف و اختيارات آن وزارت در استان را عهده دار خواهد بود و در مقابل وزير كشور پاسخگوست.

تعریف بالا همچنین بر شروط این نمایندگی و لوازم مسولیت محوله، یک تاکید ضمنی دارد. یعنی این مسولیت در زمانی برای استاندار یک وظیفه ایجاد می کند که شرایط اعمال آن فراهم باشد. بر همین اساس در ماده هشت قانون یاد شده، تمامی عزل و نصب های دولت در استان ها باید با هماهنگی و اطلاع استاندار صورت گیرد. ماده هشتم این قانون می گوید: نصب مديران كل و يا بالاترين مقامات اداري، مديران پروژه هاي ملي، بالاترين مقام نهادهاي انقلاب اسلامي ، فرماندهان نواحي و مناطق نيروهاي انتظامي و مديران صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران توسط وزراء يا بالاترين مقام دستگاه ذيربط با هماهنگي استاندار صورت مي گيرد.

روشن است که اگر استاندار نتواند بر حقوق خود که از الزام تکالیفش نسبت به دولت و مردم منبعث می شود، اصرار و پافشاری کند، زمینه ای که مسولیت او را در برابر نظام فراهم می کند، از پشتوانه حقوقی خود تهی می شود. طبق قانون استاندار باید پاسخگوی همه آنچه در استان می گذرد، باشد. حال اگر لوازم این اشرافیت و ناظر بودن فراهم نشود و بطور آشکار ویا ضمنی مانعی بر سر این مسولیت ایجاد گردد، به شرط نخست، تکلیف از وی ساقط می شود.

یکی از مواردی که قانون پیش بینی کرده است تا وظایف استانداران بواسطه رفع مسولیت، مخدوش نگردد، حقی است که در روند انتصاب مدیران وزراتخانه ها برای استانداران وجود دارد. اگر یک استاندار، پاسخگوی آنچه در استان اتفاق می افتد، باشد، باید در برابر این تکلیف، حق انتخاب و نظارت را به نحوی که اجابت مسولیتش را پدید آورد، داشته باشد. اگر استانداران در این عزل و نصب ها حق و دخلی نداشته باشند و حکم، تماما برای وزرا و معاونین ایشان محفوظ باشد، استاندار انتصابی دولت، لحاظی برای اعمال قدرت قانونی خود نیز نخواهد داشت.

این مسئله از چنان اهمیتی برخوردار است که قانون به صراحت بر حقوق استانداران در این زمینه صحه نهاده و یرای آن چاره ای اندیشیده است. در ماده هشتم قانون مذکور، وزرای دولت از آزادی بی قید و شرط شان در انتصاب مدیران استانی به هماهنگی با استانداران محدود شده اند و در بند یک همین ماده به صراحت بر حقوق استانداران در اعتراض رسمی به انتصابات بیرون از هماهنگی های یاد شده تاکید می کند. بند یک ماده هشت این قانون می گوید:

چنانچه بين استاندار و وزير يا بالاترين مقام دستگاه ذيربط در خصوص نصب مديران استان اختلاف نظر وجود داشته باشد ، بمنظور حل اختلاف ، هيأتي مركب از وزير كشور ، يا بالاترين مقام دستگاه ذيربط و يكي از معاونين رئيس جمهور با انتخاب رئيس جمهور ظرف مدت يكماه تشكيل و اتخاذ تصميم خواهند نمود.

آشکار است که اتخاذ چنین تدابیری برای این است تا امکانات و لوازمی اجرایی و اداری برای انجام ماموریت های محوله استانداران فراهم شده تا از این رهگذار، بازخواست آنان نیز مطابق مسولیت هایی که دارند، وجهات حقوقی و قانونی داشته باشد. استانداری را می توان در موردی بازخواست و داوری قرار داد که قدرت اعمال نظر داشته باشد. برای همین هم است که در هنگام انتخاب استانداران، علاوه بر رئیس جمهور و وزیر کشور، کلیه وزرا و دیگر اعضای هیات دولت بر روند تعیین و انتصاب آنها اظهار نظر و اعمال رای دارند زیرا یک استاندار نه فقط منصوب وزیر کشور بلکه منصوب تمام ارکان دولت و تصویر کامل دولت در استان است.


نگاه دوم،

تمام آنچه در بالا گفته شد، جدای از این است که استاندار چه کسی باشد و مورد مناقشه او با وزرا چه چیزی یا چه کسی باشد. در خصوص رویداد های هفته های گذشته و انتصاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی جندی شاپور اهواز، آنچه مشاهده کردیم، فضایی سنگین و همراه با بدگمانی های مرسوم بود که مانع از ابراز نظر و نگرش بی غرض ما پیرامون مسائل مطروحه گردید. در این فضاها بطور معمول، ایده ها و نظرها در پس پرده ای ضخیم از شخصیت ها و جاذبه های آنان فرو می ماند و مسائلی که باید به طور حقوقی بررسی و داوری شوند، تبدیل به مجادلات شخصی و خصوصی افراد می شوند.

اینکه چرا این ناهماهنگی ها و رفتارهای نامربوط با شئون اداری انجام می شود و استانداری از انتصاب مدیر یک وزراتخانه ، بی اطلاع و یا ناراضی می گردد، موضوعی نیست که در روی میز رسانه ها تبدیل به مجادله ای بی حاصل شود. این چیزی است که قانون برای آن چاره اندیشیده است و بر استاندار، معاونان و مشاوران آنها است تا نارضایتی و اعتراض استانداری را در مسیر قانونی اش هدایت کرده و نتیجه محتمل را هر آنچه باشد گردن گذارند.

آنچه دیده شد نه نشانی از صبر و متانت کارگزاران طراز اول یک استان مهم مانند خوزستان بود و نه ادبیاتی که در شأن و مقام مسولینی که قرار است راه توسعه استان را در میان ناملایمات موجود باز کنند. مانند همیشه چنین فضایی بستر ظهور و رشد خصائل فرصت طلبانه است که نه دغدغه مردم و نه شرم از زخم زدن بر چهره سرمایه های انسانی این استان در آن وجود دارد. هم سخنان درشتی که برای استاندار مقتدایی ردیف شد بیرون از انصافی بود که می توانست ناظر بر مسولیت های او باشد و هم اجحافی که بر دکتر ایدنی رفت، اتفاق ناشایستی بود که کمتر انتظاری از آن می رفت.

بنظر می رسد پیش از هر جایی، این استانداری خوزستان بود که می بایست تبعات سخنان رسانه ای شده ی استاندار مقتدایی را پیش بینی می کرد و این وظیفه بر مشاوران و مدیران میانی استانداری بود تا فضای حاصل از چنین موضع رسانه ای را قبل از وقوع، درک نموده و هشدار دهند. این یک درس بزرگ برای شخص استانداراست که به بیشترین تعداد مشاوران مشهور شده و نشان داده که می خواهد اقتدار خود را نه از طریق اعمال نظرات و خصائل شخصی بلکه با بکار بستن نظرات و دیدگاه های جمعی آشکار کند.

اقدام بعدی استانداری در منع مدیران از حضور در جلسه معارفه سرپرست دانشگاه جندی شاپور، از اقدام نخست نیز سوال برانگیزتر بود. جدلی که بیهودگی آن نه در حقی که دولت برای استاندار نهاده است بلکه در بزرگی که استاندار می توانست با اغماض آگاهانه و مصلحت آمیز نشان دهد،؛ آشکار می شود. استاندار مقتدایی می توانست با محفوظ نگاه داشتن حق خود، روند مجادله برانگیز و بی حاصل کنونی را به فرصتی برای اخذ امتیازات بیشتر برای این دانشگاه و واحدهای درمانی تابعه آن نماید و درهمان حال اعتراض رسمی خود را به دولت اعلام کند.

اکنون استانداری با دو مسیر غیر سودمند روبرو است، از یک سو با مهم ترین مرکز کنترل و هدایت بهداشت و درمان استان فاصله گرفته است و اگر این فاصله را حفظ کند آثار زیانبار آن متوجه مردم استان خواهد شد و از طرفی، در صورت کوتاه آمدن از موضع اش ، ثبات رای خود را در هیات دولت و در میان وزرای دیگر به ارزانی محک زده است. این، یک وضعی تحمیلی به استاندار نبود، بلکه وضعی بود که از فقدان پیش بینی عمل و عکس العمل های بازیگران عرصه قدرت اداری در استان و کشور پدیدار گردید. براستی اگر مشاوران استاندار قادر به ارائه به موقع مشاوره های خود به او نیستند و اگر استاندار مقتدایی به گونه ای عمل می کند که می خواهد همه جوانب امور را خودبه تنهایی بسنجد و داوری کند، این همه مشاور قرار است تا کدام چاره از ناچاری های پپش روی استاندار را بازشناسی و بازیابی کنند؟

تصور نمی شود که کسی در این استان باشد که از استاندار مقتدایی معجزه ای بخواهد یا انتظار تغییرات ناگهانی و انقلابی را در روند امور داشته باشد. مسائل کشور ما و در اینجا خوزستان ، بسیار ریشه ای تر از اقتدار و نبوغ فردی است. اما او می تواند با رویکرد مثبت و خوبی که اهالی استان به او دارند، از فرصت پیش آمده استفاده کند و راه های جدید را با کمک نخبگان بگشاید حتی اگر فقط بتواند راهی را بگشاید و نه برود. اما پیش از هر راهی ، او باید همدلی و آرامشی را که این سالها از دست رفته است، بازگرداند. او برای اینکه فرصتی چنین را از دست دهد، البته نیازی به مشاورین زیاد ندارد.

اینک خواننده گرامی می تواند اتفاق مورد اشاره را از دو دیدگاه یاد شده بررسی کند و خود نتیجه بگیرد که با کدام نگاه می شد این رویداد را به نفع مردم استان توضیح داد و تفسیر کرد.

مطالب مرتبط:

سرمست رفت/ ايدنی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شد

استاندار خوزستان حکم وزیر بهداشت را غیرقابل قبول و مردود دانست

تقارن زمانی مراسم معارفه دو مدیر در استان و انتخاب استاندار خوزستان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۸
sra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
11
5
سلام. شما کارتون برا خدا نیست
چون مقدایی دیگه محلتون نذاشته دارید پاچه رو میگیرید
اون موقع که حجازی تحویل میگرفتتون استان گل و بلبل بود اما حالا..
من خودم کارمند استانداری هستم و به چشم دارم میبینم اوضاع رو.
اینقدر که این چند وقته با شرافت کار کرده کمتر تو مسئولین گذشته می دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
فکر نکنم استاندار مقتدایی به طرفدارانی مثل شما با این ادبیات نیاز داشته باشد. کاش می گفتی کجای حرفش اشتباست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
چرا تنها به قاضی می روید
از اینکه یک رسانه به وظیفه اش عمل می کند نادرست است و به قول ادبیات خودتان "پاچه گرفته"
دوست عزیز
باید واقعیت ها گفته شود
من این گزارش تحلیلی را خواندم کاملا بجا و درست بود
چرا زود بر علیه رسانه ها گارد می گیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
مجید جان / دلبندم / چیزی که من از این همه مشاور دیدم
دیگر نباید اسمشان را مشاور گذاشت
بلکه همان کابینه و هیت دولت استاندار توضیح جالبی بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
2
7
منصفانه ، دقيق و منطبق بر منافع كشور و استان بود استاندار از همين يك مورد متوجه شود كه مشاورين بايد شرايط فعلى جامعه رابشناسند و در زمان مورد نياز ان نظرى را اعلام نمايند كه خير و صلاح استاندار كه همان صلاح استان است را اعلام نمايند نه اينكه با نظر و يا اقدام انان شرايط بغرنجى را براى استاندار ايجاد نمايند
ذوالقرنین
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
2
9
باسلام
ازآنجاییکه استاندارمحترم جناب آقای مقتدایی موردوثوق دولت یازدهم ووزیرمحترم کشور و همچنین شخص ریاست محترم جمهور بوده که توانسته است برکرسی این پست (استانداری خوزستان) تکیه زند و نظر به اینکه وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز از دولتمردان مورد تایید مجلس وشخص ریاست جمهور هستند و به نظر میرسد هردو برنامه های دولت آقای روحانی راپذیرفته و قبول دارند پس باید این اختلاف نظردرفضایی قانونی وداخل خانوادگی حل میشد وبه رسانه ها نمی کشید چرا که این موضوع باعث تضعیف جایگاه هم رئیس دانشگاه علو پزشکی جندی شاپور و هم استاندارمحترم خواهدشد و باعث سوءاستفاده فرصت طلبان قرارمیگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
8
5
امیدوارم اقای مقتدایی به همین رفتارش ادامه دهد چون استانمان نیاز به استاندار شلو ول ندارد و مردم حتما حمایت کنند تانتیجه مثبت و مفید را در سال های بعد ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
سلام این چه اصطلاحی است شل و ول بابا ادبیات بهتر بکارببرید . من تنها تقاضایی که دارم حضرت آیه الله جزایری با درایت خود این مسله را حل نمایند تا استان ضرر نبیند
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
1
9
کاش مقتدایی روز معارفه بود ومی دید که دکتر ایدنی در بین دانشگاهیان و مردم ارج وقربی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
مطمئن باش آقای مقتدایی هم به همون اندازه ارج وقرب داره شاید هم بیشتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
3
8
نقد منطقی ومنصفانه ای بود از مقتدایی باان همه تجربه این واکنش عجولانه بعید بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
5
من فکر میکنم استاندار در فضایی کاملا دوستانه با رئیس دانشگاه مذاکره نموده و مشکل را حل نموده تا تا افراد فرصت طلب از این جو سودجویی نکنند وبتوانند زودتر مشکلات بهداشتی درمانی را باکمک هم برطرف نمایند و بیشتر از این به این مشکلات دامن نزده و و این مشکلات را زودتر کات نمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
1
2
حالا رییس دانشگاه علوم پزشکی را هر که انتخاب کرد دیگه تمام شده . آقای مقتدایی سریعتر شما مدیران دیگر را تغییر بدهید تا آنها هم از جاهای دیگر انتخاب نشدند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
دکتر ایدنی اهل و بچه همین استان است / منظورتان از جاهای دیگر انتخاب نشوند با چه کسی بود؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
5
دوست عزیر یک طرفه به قاضی نروید خوب بررسی نمایید بعد قضاوت کنید تنها رئیسی است که بدون احدی لابی انتخاب شده و فقط با شایستگی و توانایی خودش بالا آمده است و در تمام اختلافات.. و .... و گرنه دکتر ایدنی فرزند خوزستان و تمام طول خدمتش در اهواز بوده و تمام دغدغه اش مردم محروم استانش است سعی کنید این کمی بادرایت و منصف باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
امیدوارم دکتر ایدنی با تغییرات شایسته و بجا در سطح معاونین، روسا و مدیران واحدهای تابعه خود سلامت را به مردم استان بازگرداند
این استان مردان عمل می خواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
3
اقاى استاندار بايد با درايت وتدبير اين موضوع راحل نمايد دولت نياز به كار دارد در دوره هاى قبل نيز چنين مواردى پيش امد ولى بدون رسانه اى كردن ان با گذشت استاندار و تدبير حل شد و اتفاقا اين افراد از مديران موفق استان نيز شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
1
امیدواریم بعد از تکمیل مدیران و معاونین در استانداری سایر مدیران بخشها هر چه سریعتر تغییر یابند. زیرا برای دیدن تحول در استان نیاز به تغییر مدیران داریم هر چند در مدیریت قبلی مدیران شایسته و توانمندی در بخشهای مختلف ندیدیم پس هر چه سریعتر تغییر را ببینیم بهتر است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
2
آقای استاندار به داد اوضاع مدیریت ضعیف بخش کشاورزی استان باشید . یک رسیدگی به این بخش نمایید
سعد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
4
...وضعیت فعلی استان محصول فکر همین مشاوران است. برا استاندار دعا بفرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
0
1
استاندار ... وگرنه این همه هیاهوبرای چه ؟
اشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
0
4
آقای استاندار لطفا هرچه زودتر بادرایت و منطقی مشکل را حل نمایید و گول .... خود را نخورید این اختلاف دودش به چشم مردم خوزستان میرود و به رئیس دانشگاه کمک کنید تا با همدلی و کمک همد یگر مشکلات زیست محیط ی استان را حل نمایید کمی به مردم فکر کنبید
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
0
مقاله ارزيابى شايسته اى از تصميم اخير استاندار ارايه نمود. اميدواريم تصميمات مشابه استاندار محترم در فضايى تعاملى و به دوراز ناپختگى استثنايى مشهود در عملكرد اخير ايشان به وقوع بپوندد. اما مهمتر از حوزه بهداشت ودرمان كه از قضا فردى متخصص از سوى وزيرى متخصص در مصدر امور قرار گرفته ( فارغ از سوتفاهمات پديد امده ) ،ساير حوزه هاى عموعى تر نظيير شهرداريها (خصوصا شهردارى اهواز)وادارات ثبت اسناد و .... ميباشد كه بحال خود رها شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
0
حالا چرا اینقدر شلوغش میکنید یه چیزی بود میگذره چرا بزرگش میکنید و تفرقه اندازی میکنید همینه که استانتون پیشرفت نمیکنه بابا اجازه بدید کارشون رو شروع کنن معلوم میشه کدوم بالیاقت تره .مشک آنست که خود ببوید . امیدوارم هر دو نفرشون موفق باشن و به استان خدمت کنن
مرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
3
جناب رییس جمهور از افراد مسن به این دلیل استفاده کردند که کار بلد وباتجربه هستند ولی رفتارهای اقای استاندار غیرمعقول واحساسی هستند .جناب روحانی لازم است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
2
0
اگر استاتدار را مسئول و مدير ارشد استان و نماينده ارشد دولت از نظر قانون است پس نظر ايشان هم بايد محترم باشد تابتوانيم در خواستهايمان از ايشان انتظار داشته باشيم
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
2
آقای استاندار این ره که تو می روی به ترکستان است!!!!!!!
نکن برادر من نکن!!!!!!!
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
0
من صمیمانه از نویسنده مطلب تشکر می کنم. این مطلب حقوقی - سیاسی توسط فرد باذوقی نوشته شده است. بارک الله به این نگاه! اجازه بدهید این قلمهای شریف و نجیب روی کاغذ بغلتند؛ اجازه بدهید این اعتدال که در این مطلب موج می زند درخشش پیدا کند! اجازه بدهید این قلندر بازیها و حماسه سرایها از فرهنگ مکتوب جامعه خوزستانی رخ بربندد! انصافا از کامنت های بالا چندتا در باره این مطلب نظر دادند؟ چرا این همه علاقمندیم در حاشیه های بی حاصل حرکت کنیم؟ چرا فقط می خواهیم حرف خودمان، حالا از دلمان یا از باندمان یا از تعصبمان را بگوئیم و بنویسیم و کاری به حقیقت نداشته باشیم. هسته مرکزی سخن این نویسنده گرامی چیست؟ او با دقت پیچیدگی ایجاد شده در این پروژه را عیان کرده است. گرچه قطعا این موضوع درس عبرتی برای هم وزرای محترم هیأت دولت شده و هم برای استانداران و از جمله استاندار مقتدایی! اما او سوال سهمگینی مطرح کرد پس اینهمه مشاوران قرار است چه گره ای بگشایند؟ و اینجاست که قلم شریف سایه سنگین نقد را بر حوزه ای وارد کرد که تصور می شد پاسخگو نباشد! بله مشاور هم باید پاسخ بدهد! نماینده مجلس و نماینده شورا و روحانی هم باید پاسخگو باشد! و چرا مردم نباید پاسخ دهند؟ آیا آنچه که امروز به عنوان فرهنگ عمومی ما خوزستانیها هست متناسب با آرمانها و شرایط مان می باشد؟ پس همه مسئولین این تکلیف اسلامی است.
:
:
:
آخرین اخبار