تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان دستور حل مشکل روستاهای بهبهان را صادر کرد
استاندارخوزستان در آستانه ورود به ماه رمضان دستور رفع مشکل نوسان برق در روستاهای بهبهان را صادر کرد.

به گزارش خوزنیوز، سید جعفر حجازی در جریان سفر به بهبهان در گفتگو با مهر دستور تعمیر، تکمیل و تجهیز مساجد چهار روستای اسد آباد، آل طیب، قنبری و دودانگه را صادر کرد و گفت: اعتبار لازم برای رفع مشکل نوسان برق این چهار روستا با توجه شروع فصل گرما و در پیش بودن ماه رمضان تامین شود تا در این زمینه مشکلی برای ساکنان آنها پیش نیاید.

وی عنوان کرد: اولویت اصلی ما در شهرستان بهبهان تکمیل پروژه های نیمه تمام و پس از آن اجرای تعهد هایی که در سفر اخیر داشته ایم خواهد بود.

حجازی همچنین با اشاره به دو پروژه هتل بهبهان و مجتمع گردشگری آب درمانی گراب تصریح کرد: مشکل عمده ما در اجرای چنین پروژه هایی کمبود منابع اقتصادی و سهم آورده مشارکت کنندگان بخش خصوصی است که در مراحل اجرای طرح با مواجهه با کوچکترین مشکل بانکی پروژه را تعطیل می کند. برای حل این مشکل مردم استان باید در بحث اقتصادی تقویت شوند و راه کسب درآمد را پیدا کنند تا با حمایت دولت چرخه اقتصادی در استان رونق گیرد و اجرای چنین پروژه هایی متوقف نشود.
 
وی اظهار داشت: همچنین توسعه بخش کشاورزی و تامین آب از جمله مواردی است که باید مورد توجه و بررسی ویژه قرار گیرد. پرورش نخیلات، زراعت، باغداری و دامپروری از جمله کارهایی هستندکه در این شهرستان اولویت دارند.

استاندار خوزستان بر تامین نیازهای فرهنگی و ساخت خانه های فرهنگ از محل ارزش افزوده تاکید کرد و افزود: دستگاه های ذیربط هزینه بهسازی محیط روستاها را برآورد کنند تا از محل صندوق توسعه استان تامین اعتبار انجام شود. همچنین برآورد هزینه افزایش ظرفیت در روستاهایی که طرح هادی آن ها تکمیل شده در صورت نیاز انجام شود.

حجازی مقاوم سازی ساختمان مدارس روستاها و محصور کردن آنها را خواستار شد و اضافه کرد: در این روستاها برخی از مدارس دبستان و راهنمایی هنوز مختلط هستند که نباید این چنین باشند و باید در خصوص تفکیک جنسیتی در این مدارس اقدام لازم انجام شود.
:
:
:
آخرین اخبار