تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خام‌فروشي شير در اهواز ممنوع مي‌شود
مديركل دامپزشكي خوزستان از ممنوعيت خام‌فروشي شير در مغازه‌هاي سطح شهر اهواز خبر داد.

 دكتر مصطفي كناركوهي اظهار كرد: طرحي در شهرستان اهواز در حال اجراست كه بر اساس آن به مغازه‌هايي كه اقدام به خام‌‌فروشي شير مي‌كنند، اخطار داده مي‌شود تا از اين اقدام خودداري كنند.

وي ادامه داد: در مرحله نخست به 70 مغازه كه اقدام به خام‌فروشي شير مي‌كنند به صورت كتبي اخطار اوليه داده شد. اين مغازه‌ها در يك هفته تا 70 روز فرصت دارند شير خام را جمع آوري كنند.

مديركل دامپزشكي خوزستان گفت: پس از پايان مهلت داده شده، از اين مغازه‌ها بازديد به عمل مي‌آيد و در صورت مشاهده تكرار اين اقدام، مغازه پلمپ و اقدامات قضايي در خصوص اين افراد انجام مي‌شود.

كناركوهي همچنين به انجام بازديد مشترك اداره كل دامپزشكي، مراكز بهداشت غرب و شرق اهواز و اتاق اصناف اهواز از آشپزخانه‌هاي سطح شهر اشاره و اظهار كرد: بازديد از آشپزخانه‌هاي شرق اهواز به پايان رسيده و اكنون در حال بازديد از آشپزخانه غرب اهواز هستيم. در اين بازديد تعداد زيادي از آشپزخانه‌ها به علت رعايت نكردن موارد بهداشتي پلمپ شده‌اند.

وي افزود: كيفيت مواد اوليه، تاريخ انقضا و مواردي از اين قبيل توسط اداره دامپزشكي و پاكيزگي آشپزخانه، لباس فرم و كارت بهداشت عوامل آشپزخانه توسط بهداشت مورد بررسي قرار مي‌گيرد. در مواردي نيز در صورت مشكوك بودن مواد اوليه، دامپزشكي جهت ارسال نمونه به آزمايشگاه اقدام مي‌كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار