تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۲۲۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در قالب طرح هجرت
350مبلغ‌روحانی‌به‌ترویج‌فرهنگ‌زکات‌می‌پردازند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان از ترویج و احیای فرهنگ زکات توسط 350 مبلغ روحانی طرح هجرت خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسین بلک گفت: بیش از هزار مبلغ در سراسر استان به امر تبلیغ مسایل دینی و فرهنگی اشتغال دارند که 350 مبلغ در راستای طرح هجرت به مناطق دورافتاده و روستاها اعزام شده اند که ترویج و احیای زکات یکی از مهمترین مسایل تبلیغی و مورد هدف آنها است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت نقش زکات در جامعه و اقتصاد کشور و با توجه به سفارشات دین در این راستا این مساله به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین مسایل در نظر گرفته شده که مبلغین در طول دوران تبلیغ خود باید برای فرهنگ سازی آن بکوشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیتهای گسترده کشاورزی و دامپروری در استان افزود: هر ساله و پیش از فصل برداشت محصولات مبلغین به ترویج مساله زکات در بین مردم می پردازند تا با فرهنگ سازی به موقع مردم را نسبت به پرداخت و اجرای این فرضیه مهم آگاه سازند.

حجت الاسلام بلک تصریح کرد: از آنجایی که پرداخت زکات نیز یکی از مسایل مهم و مورد تاکید دین اسلام است مسوولان و ارگانهای مربوطه باید در گسترش و همه گیر شدن آن بکوشند و بدانند که اهمیت این امر مهم کمتر از اهمیت و نقش نماز در زندگی نیست که در این راستا و با توجه به شرایط جامعه امروز صدا و سیما می تواند در این فرهنگ سازی نقش به سزایی ایفا کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار