تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۵۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح طرح تامین آب آشامیدنی منطقه عملیاتی فکه
مرحله نخست طرح تامین آب آشامیدنی مناطق عملیاتی دفاع مقدس در فکه همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) افتتاح شد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از مهر، این طرح توسط حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان (وزارت نفت-جنوب) و با مشارکت و همیاری شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اجرا و در مرحله نخست آن یک حلقه چاه آب حفاری و آماده بهره برداری شد.
در مراسمی که به همین منظور در محل اجرای طرح برگزار شد مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و فرمانده و جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت شهید تندگویان حضور داشتند.

هرمز قلاوند مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گفت: آنچه اکنون در اختیار ما قرار دارد به برکت شهدا و جانفشانیهای آنان در این مکان مقدس است و ما مدیون شهدا هستیم و برای گرامیداشت یاد و خاطره آنان باید فعالیتهای بیشتری انجام دهیم.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای این طرح ارائه کرد و گفت: در این طرح یک حلقه چاه آب آشامیدنی به عمق 70 متر با حفره 26 اینچ، حفاری و با قراردادن لوله های جداری 12 و 16 اینچ و انجام عملیات مشبک کاری، تکمیل شد.

حمیدرضا گلپایگانی افزود: این شرکت آمادگی کامل دارد چاه های بیشتری به تعداد مورد نیاز به منظور رفاه حال زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس حفاری کند.
 
در ادامه معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با قدردانی از دست اندرکاران اجرای این طرح، گفت: تامین آب آشامیدنی زائران منطقه عملیاتی فکه یکی از نیازهای اساسی برای رفاه حال کاروان های راهیان نور بود و برای انتقال آب نیز مشکلاتی وجود داشت که امروز با تلاش مجموعه صنعت نفت این خواسته محقق شده است.
 
سرهنگ علیرضا هاتف با بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا با فدا کردن جانشان انقلاب اسلامی را ابدی کردند و وظیفه ما در قبال آنان این است که به عشق شهدا برای انقلاب، نظام و مردم کار و کوشش کنیم.
 
در این مراسم فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان (وزارت نفت-جنوب) درباره روند اجرای طرح آبرسانی منطقه فکه توضیحاتی داد و گفت: با حفاری این چاه که حدود دو ماه به طول انجامید مشکل تامین آب شرب مورد نیاز زائران و تاسیسات منطقه حل خواهد شد.

سرهنگ سید شهریار موسوی افزود: انجام چنین فعالیتهایی که به پشتوانه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران انجام شد باقیات صالحات محسوب می شود.
:
:
:
آخرین اخبار