تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۲۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهراب بختياري‌زاده: شرايط فراهم باشد مي‌توانيم بوسني را شكست دهيم
ملي‌پوش سابق فوتبال ايران مي‌گويد اگر منطقي فكر كنيم شانس تيم ملي براي صعود از گروه خود نسبت به ساير تيم‌هاي هم‌گروه‌مان كمتر است، هر چند در فوتبال چيزي غيرممكن نيست.

 سهراب بختياري زاده در خصوص هم‌گروهي تيم ملي ايران در جام جهاني با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني اظهار كرد: من فكر مي‌كنم نسبت به گروه‌هاي ديگر، گروه ما بد نيست و اميدواركننده است، هر چند به نظرم تمام تيم‌ها قدرتمند هستند ولي فكر مي‌كنم بين 32 تيم حاضر در جام جهاني، تيم‌هايي كه با ما هم‌گروه شدند، بهترين گزينه‌ها بودند.

وي بيان كرد: اكنون مهم تر از هر چيز، آمادگي تيم ملي و برگزاري اردو و بازي‌هاي دوستانه است و نمي توان فقط دل مان را به اين خوش كنيم كه تيم‌هاي هم گروه‌مان چه شرايطي دارند، چرا كه اين فقط يك بُعد قضيه است.

وي كه در ديدار برابر آنگولا در جام جهاني 2006 آلمان، گل تساوي ايران را به ثمر رساند، درباره شانس تيم ملي براي صعود از گروه خود گفت: اگر بخواهيم منطقي فكر و صحبت كنيم، شانس تيم ما نسبت به ساير تيم‌هاي گروه‌مان كمتر است. البته در فوتبال هيچ چيزي غيرممكن نيست اما اي كاش خيلي زودتر از اين ها فوتبال ما بيدار مي‌شد و منطقي عمل مي‌كرد و ساختارش را قوي‌تر مي‌كرد تا وقتي كه در چنين روزي به جام جهاني رسيديم و چنين گروهي نصيب‌مان ‌شد، باتوجه به ساختار كاري، زحماتي كه در باشگاه‌ها كشيده‌ايم و مديريتي كه داشته‌ايم، به صعودمان به مرحله بعد اميدوار مي شديم.

وي بيان كرد: متاسفانه ما كاري براي فوتبال انجام نمي دهيم و خدا را شكر براي صعود به جام جهاني در گروه نرمالي قرار گرفتيم و توانستيم به جام جهاني صعود كنيم. اگر طي چند سال گذشته كمي حرفه‌اي كار كرده بوديم، به نظرم اكنون شرايط تيم ملي بهتر و وزن فني آن بالاتر بود و اكنون براي صعود اميدوار بوديم. به هر حال اگر منطقي فكر ‌كنيم به نظرم شانس ما نسبت به حريفان مان كمتر است.

بختياري‌زاده در ارزيابي‌اش از تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني گفت: آرژانتين تيم شناخته شده‌ و قدرتمندي است و يكي از شانس‌هاي قهرماني محسوب مي‌شود. نيجريه هم يكي از تيم هاي قدرتمند آفريقايي است و فوتبال قدرتمند و با كلاسي دارد. به نظرم اگر مقابل بوسني خودمان باشيم و بتوانيم در بازي برابر نيجريه و آرژانتين امتيازات لازم را به دست آوريم و آبرومندانه هم بازي كنيم، مي توانيم اميدوار باشيم كه مقابل بوسني پيروز شويم.

وي خاطر نشان كرد: به هر حال جهت آماده شدن براي جام جهاني راه‌كارهاي بسياري است كه بهترين راه‌كارها را خود كادر فني مي‌داند. ما سرمربي باتجربه و بزرگي داريم كه چند دوره در جام جهاني شركت كرده است و فكر مي‌كنم مي‌تواند تا آن جا كه ممكن است تيم را به آمادگي برساند.

مدافع باتجربه تيم فوتبال استقلال خوزستان افزود: به نظرم زمان باقي مانده تا جام جهاني براي آماده‌سازي تيم ملي خيلي كم است و قابل قياس با آمادگي و ساختار ساير تيم‌ها نيست. به هر حال فكر مي‌كنم در اين زمان باقي مانده، برگزاري اردوهاي مختلف و بازي كردن با تيم‌هاي قدرتمند، مي‌تواند به بازيكنان‌مان اعتماد به نفس بدهد تا مقابل حريفان خود عرض اندام كنند.

وي در پايان اظهار كرد: جام جهاني تمام مي‌شود و اميدوارم بعد از اين جام جهاني، تفكرمان را حرفه‌اي و آن را عملياتي كنيم و به دنبال اين نباشيم كه وقتي تيم به جام جهاني رسيد و فقط يك سال مانده به آغاز آن، بيدار شويم و خودمان را آماده كنيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار