تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۲۲۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول کمیته کنترل و نظارت نظام مهندسی ساختمان خوزستان خبر داد
ثبت‌نام‌کارگران‌درکلاس‌های‌آموزش‌فنی‌کارگران‌ماهر
مسئول کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: ۴۱۴ کارگر در کلاس‌های مرکز آموزش فنی کارگران ماهر ثبت نام کردند.

 مراد علی واهبی در آیین افتتاح مرکز آموزش فنی کارگران ماهر که در محل این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌گردد.

وی ادامه داد: گذاری کلان در بخشهای مختلف اقتصادی نیازمند به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع این نیرو است.

مسئول کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌های بسیار تفاهم نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی خوزستان، سازمان مسکن و شهر سازی و فنی و حرفه‌ای در جهت آموزش کارگران منعقد شد.

وی به تأسیس مرکز آموزش کارگران ماهر اشاره کرد و اذعان داشت: آموزش کارگران در این مرکز باعث افزایش کیفیت ساخت و ساز در بخش مسکن می‌شود.

واهبی با بیان اینکه کارگران ساختمانی بعد از آموزش گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: بعد از آموزش کارگران و اعطای گواهینامه مهارت به آن‌ها، ساختمان‌هایی که از کارگرهای فاقد مهارت استفاده می‌کنند روند کارشان متوقف می‌شود.

وی اضافه کرد: کارفرمایان این ساختمان‌ها به دادگاه احضار و مورد مجازات‌های کیفری و حقوقی قرار می‌گیرند.

عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی خوزستان از ثبت نام 414 کارگر در کلاس‌های مرکز آموزش فنی کارگران ماهر خبر داد و بیان داشت: حدود 40 درصد ساخت یک ساختمان دستمزد و 60 درصد مربوط به مصالح است اما در عوض ساختمان‌هایی بی‌کیفیت داریم.

وی افزود: اگر در اهواز زلزله‌ای بیاید سازه‌های بتنی فرو می‌ریزد، در بم ساختمان‌هایی که بر اثر زلزله خراب شدند به این دلیل بود که عوامل فنی خوب کار نکردند.

واهبی با بیان اینکه در خوزستان سطح مهارت کارگران پایین است خطاب به کارگران گفت: این درس‌ها آگاهی شما را بالا می‌برد و اگر این کلاس‌ها را بگذرانید در حد یک مهندس فنی می‌شوید.

وی با بیان اینکه گواهینامه فنی و حرفه‌ای بسیار معتبر است عنوان کرد: کارگرانی که این گواهینامه را دریافت کنند می‌توانند از بیمه و مستمری برخوردار شوند و هر زمان که از کار افتاده شدند بازنشستگی بگیرید.

مسئول کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه آموزش‌ها در بخش‌های بتن، جوش، نازک کاری و... است، متذکر شد: شروع آموزش‌ها در بخش سازه بسیار موثر‌تر است زیرا این بخش هزینه سنگینی برای مردم دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار