تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دشت آزادگان: خوزستان نیازمند اشتغال پایدار است
نماینده‌ی مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم خوزستان گفت: خوزستان چشم‌ امید به دولت تدبیر و امید دوخته است.

 ناصر صالحی‌نسب در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده و مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: خوزستان روی اقیانوس‌های نفت زندگی می‌کند اما مادران خوزستانی مجبورند کودکان خود را به بالین خاک بنشانند حتی شهیدان در خاک خفته‌ی خوزستان نیز بر محرومیتش ناله می‌کشند.

او ادامه داد: مردم، عظمت انقلاب اسلامی را با خلق حمایت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت کردند و حالا چشم به راه دولت تدبیر و امیدند که با بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی، ارتباط با کشورهای جهان با حفظ اقتدار ملی و آرمان‌ها گام بردارند.

این نماینده با اشاره به انتخاب استاندار خوزستان گفت: تدبیر دولت یازدهم بر این بود که سکان اداره‌ی استان به دست فرد با لیاقت و با کفایتی مثل دکتر مقتدایی بیفتد، انتظار داریم ایشان با برنامه ریزی خوب در حل مشکل بیکاری و اشتغال جوانان کوشا باشد.

صالحی نسب تاکید کرد:‌ هر روز در خوزستان میادین نفت و گاز جدید کشف می‌شود اما رنگ از رخ مردم استان پریده است؛ بیکاری، کمبود آب شرب و کشاورزی، مشکل ریز گردها و عدم پرداخت یک درصد حق آلودگی در تار و پود این استان خوابیده است.

او ادامه داد: از کدام مشکل بگویم از جوانان تحصیلکرده و بیکار که رنگ از رخسارشان پریده و فقط نگران استخدام افراد غیر بومی و بعضا بی‌سواد هستند؛ یا از مادری که تک فرزند خود را در جاده‌های مرگ سوسنگرد و هویزه و بستان آباد پر پر شده دید؟ آقای وزیر راه باند دوم جاده سوسنگرد هویزه با 50 کیلومتر و بدون هیچ مشکل طبیعی چه زمانی کامل می‌شود آیا 14 سال برای کامل شدن این جاده کافی نبود؟

این نماینده‌ افزود: فاضلاب شهری و بیمارستانی که با گذشت 22 سال از عمرش هنوز تکمیل نشده از مشکلات دیگر منطقه هستند این بیمارستان چه زمانی تکمیل می‌شود؟ برخی مدارس روستایی نیز علی رغم داشتن دانش آموز به ویرانه شبیه‌تر است تا دبستان.

صالحی نسب گفت: خوشحالیم که تیم‌های نفت تهران و گچساران با اسپانسر شرکت ملی نفت فعالیت می‌کنند اما تیم‌های دشت آزادگان و هویزه مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

او با اشاره به خشک شدن کارون و مشکلاتی که برای کشاورزان به وجود آمده عنوان کرد: کشا ورزان این گنج‌های امت حیران کارهای خود هستند و با بی‌آب شدن کرخ و کارون لب کارون می‌نشینند و از این ناله می‌کنند که صدای زندگی‌اش قطع شده است.ای کرخه و کارون می‌دانم که نحیف و نالان در حال جان دادن هستی. در تمام سالهای عمرت برای روزی رساندن برای مردم خوزستان بخل نورزیدی.

صالحی نسب با بیان اینکه شهرهای هویزه و دشت آزادگان علی‌رغم ذخایر نفتی عظیم جزء ده شهر اول بیکاری هستند گفت: آیا وقت آن نرسیده که با پتروشیمی، تاسیس پالایشگاه و منطقه آزاد اشتغال پایدار ایجاد کنیم و قدردان این مردم باشیم؟

وی خاطر نشان کرد: مردم خوزستان علی‌رغم همه محدودیت‌ها و بی‌عدالتی ها و تبعیض ها ولایت مدار و مرزداران واقعی هستند و چشم به راه دولت امید همچون کوهی استوارند.

صالحی نسب در خاتمه گفت: تمام نمایندگان استان خوزستان به دلیل ظلمی که در بودجه نسبت به این استان شده است، استعفا کردند
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار