تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع):
ایرانی‌ها ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) را ۱۱۰۰ کیلومتر بدرقه کردند
مدیر کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) گفت: ضریح جدید حرم حضرت سیدالشهدا (ع) یک هزار و یکصد کیلومتر توسط ایرانی‌ها بدرقه شد.

 محمود پارچه‌باف سه‌شنبه شب در جمع مردم اهواز اظهار کرد: ضریح جدیدی که برای حرم حضرت امام حسین (ع) ساخته شده بود را ایرانی‌ها یک هزار و یکصد کیلومتر بدرقه کردند.

وی افزود: در طول تاریخ چنین بدرقه‌ای صورت نگرفت و این افتخار فقط نصیب ایرانی‌ها شد که ضریح نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را با شکوه خاصی بدرقه کنند.

مدیر کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) در ادامه به استقبال بی‌نظیر مردم خوزستان از ضریح نور اشاره کرد و گفت: این ضریح حدود 60 ساعت در اهواز مستقر بود.

پارچه‌باف اهواز را شهری مقاوم و ولایت‌مدار توصیف کرد و ادامه داد: هیچ‌گاه محبت‌ها، مهمان‌نوازی و ولایت‌مداری مردم خوزستان از یادمان نمی‌رود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ما این بود که در هر شهر حدود 40 تا 50 هزار نفر به استقبال ضریح می‌آیند و بر اساس همین تصور با بیمه ایران و شرکت‌های دیگر بیمه صحبت شد تا این تعداد افراد در شهرهای مختلف را تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

مدیر کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) به حضور بی‌نظیر مردم قم در بدرقه ضریح سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و یادآور شد: در روز 11 محرم قرار بود در کنار پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس این مراسم صورت بگیرد که باران شدیدی شروع به باریدن کرد، ما فکر می‌کردیم مردم در برنامه حضور نیابند ولی این چنین نشد.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت زمانی که داشتیم وقت را برای همه شهر‌ها تنظیم کرده بودیم عنوان کرد: این برنامه‌ریزی‌‌ همان ابتدای کار به هم خورد زیرا فقط یک روز از میدان آستانه تا میدان 72 تن قم که خروجی این شهر به سمت تهران است طی شد.

پارچه‌باف گفت: استقبال مردم ساوه به قدری بود که ما را مجبور شدیم دوباره با شرکت‌های بیمه‌ای صحبت کنیم تا افرادی بیمه شده در هر شهر را به 400 هزار نفر برسانند ولی باز هم جمعیت استقبال کننده بیش از این بود.

وی در ادامه اضافه کرد: قرار بود ضریح نورانی فقط 4 روز در استان خوزستان باشد که یک شبانه روز آن مختص اهواز بود ولی با استقبال بی‌نظیر توسط مردم ولایت مدار این زمان 2 برابر یعنی 8 روز افزایش یافت.

مدیر کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) به استقبال مردم کوت عبدالله از ضریح حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: در مسیر 12 کیلومتری مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز تا مصلای کوت عبدالله چنان کاروان به کندی حرکت می‌کرد که این راه چند دقیقه‌ای 12 ساعت طی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال مردم خوزستان در ابتدای ورودی آن از سمت استان لرستان از ضریح مطهر را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: در این مسیر مردم آن قدر قربانی کردند که عدد آن قابل شمارش نبود.

پارچه‌باف اظهار داشت: مسیر یک هزار و یکصد کیلومتری میدان آستانه قم تا مرز شلمچه ضریح نورانی حضرت امام حسین (ع) توسط ایرانی‌ها بدرقه شد که مردم خوزستان در این برنامه حماسه آفریدند.

وی اظهار امیدواری کرد که روزی فرا رسد تا برای ائمه مظلوم بقیع (ع) ضریحی ساخته شود و مردم ایران با استقبال گسترده خود آن را بدرقه کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار