تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دشت آزادگان در بیان ابعاد استعفای دسته جمعی؛
می خواهند حلوای نقد خوزستان را با قول سرکه نسیه ببرند!
ما در جلسات جداگانه ای که با رییس جمهور محترم و وزیر نیرو داشتیم هر دوی این بزرگواران قول توقف طرح انتقال آب کارون را تا انجام کارشناسی دقیق دادند. ولی دو روز پیش که لایحه بودجه به مجلس آمد و مطالعه کردیم متوجه شده در کمال تعجب و در نتاقض کامل با قول ها و وعده های دولت تدبیر و امید و در بودجه اعتبار قابل توجه ای برای تکمیل طرح بهشت آباد ( طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون برای مناطق مرکزی کشور) اختصاص یافته است!
خوزنیوز : روز گذشته 18 نماینده خوزستان به طور دستجمعی  استعفای خود را به هیات رییسه تقدیم کردند+. پس از آن اعلام شد که این استعفا مورد موافقت هیات رییسه قرار نگرفته است اما صبح امروز نمایندگان خوزستان با ترک صحن علنی مجلس نشان دادند که هنوز بر تصمیم خود پای می فشارند. در این بین اما دلایل این استعفا در رسانه به طور دقیق مطرح نشد. برای کسب جزئیات بیشتر در این زمینه با ناصر صالحی نسب، نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس به گفت و گو نشسته ایم.

چه دلایلی باعث گردید نمایندگان خوزستان تصمیم به استعفا دسته جمعی بگیرند؟
سه دلیل عمده یا بهتر بگویم سه ظلم متبلور در بودجه سال۹۳ نمایندگان خوزستان را به این تصمیم رساند.

ما در جلسات جداگانه ای که با رییس جمهور محترم و وزیر نیرو داشتیم هر دوی این بزرگواران قول توقف طرح انتقال آب کارون را تا انجام کارشناسی دقیق دادند. ولی دو روز پیش که لایحه بودجه به مجلس آمد و مطالعه کردیم متوجه شده در کمال تعجب و در نتاقض کامل با قول ها و وعده های دولت تدبیر و امید و در بودجه اعتبار قابل توجه ای برای تکمیل طرح بهشت آباد ( طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون برای مناطق مرکزی کشور) اختصاص یافته است!

دلیل دوم کاهش قریب به ۷۰٪ از بودجه عمرانی استان خوزستان نسبت به سال گذشته است.

یعنی دیگر استانها کاهش نداشتند؟

در برخی از استانها نیز کاهش وجود داشت که نمایندگان این استان ها نیز معترض هستند ولی در استانهایی افزایش بودجه عمرانی را شاهدیم که این تبعیض و ظلم نسبت به مردم غیور خوزستان است.

مورد سوم نیز که از عجایب است مربوط به فولاد خوزستان می باشد! در بودجه درآمد حاصل از فروش فولاد خوزستان به بخش خصوصی بجای هزینه در خوزستان برای تکمیل پروژه های جاده تهران شمال و مترو تهران پرند درنظر گرفته شده است.

شما به دولتمردان اعتراض نکردید؟

چرا! و با عذر بدتر از گناه مواجه شدیم. توجیه می کنند برای هزینه کردن در خوزستان از محل فاینانس اعتبار جذب می کنیم! یعنی در واقع حلوا شیرین نقد را می برند و قول سرکه نسیه می دهند!

با این جمع بندی هر ۱۸ نماینده خوزستان به این نتیجه رسیدیم که بصورت دسته جمعی استعفا دهیم.

ریشه این بی عدالتی ها را در چه می دانید؟

علل زیاد و مزمنی دخیل است ولی وقتی ریاست محترم جمهوری در تشکیل کابینه از نیروهای مناطق محدودی از کشور استفاده کردند باید پیش بینی می شد که توجه تصمیمات و بودجه نیز بیشتر به سمت همان مناطق حرکت کند و استان خوزستان با این درآمد سرشار همانطور که در نطق پیش از دستور امروزم گفتم مورد ظلم بودجه ای قرار گیرد. در صورتی که دستور صریح مقام معظم رهبری مبنی بر زیر کشت رفتن زمین های حاصلخیز خوزستان از ۱۷ سال پیش تاکنون روی زمین مانده است.

آیا طرح استعفا اعلام وصول شد و واقعا برای استعفا جدی هستید یا فقط شفاها اعلام کردید؟

قطعا جدی هستیم. بعد از نطق ۱۷ نماینده حاضر استان در صحن به هیات رییسه مراجعه کرده و استعفای خود را تقدیم نمودیم که البته هنوز اعلام وصول نگردیده است.

بنابراین طبق آیین نامه داخلی مجلس چه زمانی باید استعفا تک تک نمایندگان استان در صحن مجلس به رای گذاشته شود؟

طبق آیین نامه بین ۴۸ ساعت تا یک هفته ولی به علت تعطیلی ده روزه مجلس و حضور نمایندگان در خوزه های انتخابی پیش بینی بنده ده تا دوازده روز آینده است.

شما جزو اولین نفرات و اولین نماینده مردم بودید که به مردم برای امضا نامه سرگشاده به رییس جمهور برای توقف همه طرح ها تا انجام کارشناسی دقیق پیوستید علت چیست؟

بنده هر چه دارم و ندارم متعلق به مردم است و وظیفه ما دفاع از این مردم با هر ابزاریست و یکی از بهترین این ابزارها استفاده از نیرو و تلاشهای  خودجوش مردمی است.
باید ایستادگی کنیم . ان شااله که ما نمایندگان مردم در مجلس چنین هستیم و البته همه دوستان نسبت به این موضوع حساس هستند.

ظاهرا الان در حال حرکت به سمت حوزه انتخابی هستید. موضع خاصی مطرح است؟

عرض کردم تعطیلی مجلس فرصتی است تا به حوزه انتخابی رفته و از نزدیک در جریان مسایل قرار گیریم ولی علتی که باعث شده عجله بیشتری داشته باشم کم شدن آب کرخه و خشک شدن پایین دست رودخانه در حوزه دشت آزادگان است که حتی مسولین اجرایی شهرستان هم با ناراحتی مردم مواجهه هستند. مسولین در سازمان آب و برق و وزارت نیرو هر سال همین کار را می کنند و اینقدر ادامه میدهند تا داد مردم در آید! این رفتار اشتباه بی اعتمادی می آفریند. فصل کشت بسیار حساس است و حتی قطعی آب برای چند روز ممکن است کل کشت و دار و ندار کشاورز را نابود کند. این بازی با معیشت و زندگی مردم است. این نه قانونی است و نه اخلاقی و شرعی.

من شخصا از وزارت نیرو و معاونین وزیر گرفته تا مدیرعامل سازمان آب و برق و معاونین ایشان موضوع را پی گیری کرده ام  ولی وقتی رودخانه خشک شود آب را از بالادست که باز کنند ۵ روزی طول میکشد که جبران نکرده و بی اعتمادی می آفریند.

در دولت قبلی با سوال از وزیر نهایتا تعهد کتبی گرفتیم که این قبلی رفتارها در خوزه کارون و دشت آزادگان انجام نشود ولی متاسفانه عملی نشد ولی متاسفانه باید باز هم وزیر نیرو را به مجلس خوانده و با شدت بیشتری عمل کنیم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
2
24
با سلام
مي بايست نمايندگان محترم شوراي خبرگان ، امامان جمعه و نماينده ولي فقيه در استان و استاندار محترم نيز حمایت کنند درود برخوزستان مظلوم
پاسخ ها
دکتر قطفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
استاندار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
فکر میکنی این قدر عرق داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
2
17
واقعا بايد ادامه دهيد و از مردم هم كمك بگيريد اين ظلم ها بايد جايي خاتمه پيدا كند تا كي حق اين استان خورده شود همه بايد جوابگو باشند اين كارها با اختلاصها هيچ فرقي نمي كند .پا روي مردم ميگذاريد و استانهاي ديگر را آباد مي كنيد
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
2
16
درود برناشناس به نکته بسیار مهمی اشاره شد
معترض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
2
اگر ولشون کنی میگن باید خون خوزستانیها را هم لوله کشی کنیم با لوله بفرستیم به بیمارستانهای اصفهان و تهران.
آب و پول نفت و گاز و فولاد و ... اینها که سهله...

خدا نگذره ازشون
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
0
3
امیدوارم نمایشی و به قصد جذب رای در انتخابات های بعدی نباشه و تا اخر سر حرفشون وایسن تا به نتیجه برسن
محمود
|
Germany
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
5
میگم زمون احمدی نژاد ... بودید یا جرات نمی کردید.چرا در مورد پولهایی که همکاراتون تو مجلس گرفتن هیچ حرفی نمی زدید.
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
1
6
درود بر ناصر صالحي نسب
خوزستاني مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
1
2
سلام بر خوزستان مظلوم اي كاش قرص محكم ايستادگي كنن و كوتاه نيايند به كدامين جرم نفت خوزستان خرج تهران خراسان تبريز اصفهان و و و و و ميشود به كدامين جرم گاز خوزستان صرف تهران و ديگران ميشود شما را به حق مردم خوزستان كه به گردن تك تك شما نمايندگان هست فراخوان بديد تا ما مردم طومار ميخواين هستيم ... فقط از حق ما كوتاه نياييد
reza
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
5
خدایی یکبارم که شده سر حرفتون بایستید
ali
|
Finland
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
1
1
درود
خدا کنه با رایزنی و وعده حل نشه!
تورو خدا 1دفعه هم که شده بمونین و حقمون رو بگیرین.
با تشکر از نمایندگانی که تا گرفتن حق مردم از اعتراض دست نمیکشن.
اهوازی
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
1
1
نمایندگان محترم مطمئن باشید ما حامی و پشتیبان شما خواهیم بود (تا به همه ثابت شود خوزستان در آبادانی اولویت دارد وگر نه هیچ جا آباد نخواهد شد)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
1
درود بر نماینده با غیرت دشت آزادگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
0
1
متاسفانه زمان دارد می گذرد و کار بصورت کاملاً قانونی دارد پیش می رود باید بجای دست و پا زدن فکر درست حسابی کرد همانطور که دیگران دارند با فکر کارشان را به آرامی جلو می برند.
:
:
:
آخرین اخبار