تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبیین عملکرد تعاوني‌هاي مسکن‌مهر خوزستان
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 64 درصد پروژه‌هاي مسکن‌مهر استان در غالب تعاوني از آغاز تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

رضا میرانی اظهارکرد: پیشرفت 64 درصدی این پروژه در خوزستان رضایت‌بخش نیست و كار باید بیش از این جلو مي‌رفت.

وی افزود: طرح مسکن‌مهر از سال 85 مورد بحث قرار گرفت و کار اجرایی آن از سال 86 آغاز شد و هدف از آن صاحب مسکن شدن قشر کم درآمد جامعه بیان شد و این‌كه روی قیمت مسکن نیز تاثیرگذار باشد.

ميراني بيان‌كرد: در خوزستان تعداد 676 تعاونی مسکن مهر تشکیل شد که تعداد اعضای آن 44 هزار و 293 نفر بود و این آمار مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر است.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح‌کرد: متاسفانه در خوزستان در همه زمینه‌ها هزینه‌ها بالا است؛ به عنوان مثال به علت وضعیت زمین به خصوص در شهرهای جنوبی استان مثل هندیجان، بندرامام، خرمشهر و آبادان، نیاز به زیرساخت‌های بسیار بود و این امر هزینه‌های ساخت را افزایش داد.

وی ادامه‌داد: به علت افزایش هزینه در شهرستان‌های مختلف در برخی شهرستان‌ها کار با سرعت بیشتر و در برخی دیگر با روند کندتری انجام شد و در نهایت امسال با پایان دولت دهم حدود 60 تا 70 درصد فعالیت ساختمانی پروژه‌های مسکن مهر استان به انجام رسید.

ميرانی خاطرنشان‌کرد: در برخی شهرستان‌ها هم‌چون اندیمشک، بهبهان و دزفول عملکرد خوب و قابل توجه بود اما برخی شهرستان‌ها با مشکل روبه رو شدند؛ به عنوان مثال در شهرستان آبادان واحدهایی بدون وجود عضو ساخته شد و یا در برخی شهرستان‌ها اعضا سهم آورده خود را نپرداختند و یا پیمان‌کارهایی پروژه را در دست گرفتند که قابلیت فنی و اجرایی نداشتند.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان‌کرد: در برخی شهرستان جانمایی پروژه اشتباه بود و پروژه را در محل باتلاق به اجرا درآورند که عملیاتی چون خشک کردن باتلاق هزینه‌های زیادی درپی داشت. این عوامل موجب ناامیدی اعضا شد و آن‌ها را از پرداخت سهم آورده خود منصرف كرد.

وی تاکیدکرد: اجرای این پروژه در ظاهر به نفع مردم محروم و در حقیقت به کام قشر متوسط و یا بالاتر جامعه تمام شد و در دولت جدید نیز اعلام شده كه مسکن‌مهر به عنوان مسکن اجتماعی دنبال خواهد شد. پروژه مسکن‌مهر پروژه‌ خوبی است اما نیاز به اصلاحات اساسی دارد و همچنین تاثیری در کاهش قیمت مسکن نداشته است.

ميرانی افزود: میزان سهم آورده اعضا از ابتدای اجرای طرح تا یک‌ماه پیش حدود 353 میلیارد تومان، با میانگین 8.5 میلیون تومان بوده است. هم‌اکنون نیز در اندیمشک و بهبهان کار به اتمام رسیده و در برخي شهرستان‌ها نیز کار رها شده است و منتظر رویکرد جدید دولت در این زمینه هستند.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان‌کرد: اين اداره‌کل وظیفه ساماندهی تعاونی مسکن‌مهر و نظارت بر عملکرد آن‌ها را به عهده دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار