تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حسینی در کارگروه اشتغال خوزستان
مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: جهت ارتقای فرهنگ کار در کشور اولین اقدامی که در بحث اشتغال باید مورد بررسی قرار گیرد، ترسیم و تنظیم نقشه اشتغال است.

 سيدصفدر حسینی در کارگروه اشتغال استان که امروز (20 آذرماه) در محل استانداری برگزار شد، مهم‌ترین چالش پیش روی کشور در آینده را اشتغال برشمرد و در این زمینه اظهارکرد: زمانی بیکاران بی‌سواد یا کم‌سواد به انجام هر کاری قانع بودند اما اکنون بیشتر بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می‌دهد.



وی افزود: در آینده با نیروهایی مواجه می‌شويم که علیرغم داشتن مدرک، هیچ‌گونه تخصصی ندارند و در این میان مجبوریم جهت آموزش این نیروها از طریق فنی و حرفه‌ای، کارگاه آموزشی برگزار کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی بیان‌کرد: یکی از مشکلات فعلی کشور در بخش آموزشی، افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان بی‌مهارت است. بیشتر دانشگاه‌ها به دلیل کمبود نقدینگی، دانشجوی پولی می‌گیرند و به تأمین هزینه‌های خود، بیش از آموزش نیرو فکر می‌کنند.

حسینی با اشاره به کلنگ‌زنی‌های بی‌موردی که در بيشتر استان‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان‌کرد: برای اجرای هر طرحی باید یک چارچوب منظمی متناسب با موارد مربوطه به طرح، مانند جمعیت منطقه موردنظر تدوین شود.

وي تصریح‌کرد: در حال حاضر معوقات بانکی صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور 80 هزار میلیارد تومان است. این تولیدکنندگان به بهانه مشکلات تولید حاضر به پرداخت معوقات خود نیستند. این در حالی است که قیمت تولیدات این فعالان اقتصادی با قیمت‌های زمان اخذ تسهیلات تفاوت زیادی دارد و با وجود این‌که قیمت محصولات خود را چند برابر کرده‌اند اما حاضر به پرداخت تسهیلات نیستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار