تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۲۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كورش پرند:نظام آموزشی کشور باید تغیير کند
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نظام آموزشی در کشور و استان خوزستان باید تغیير کند و مسوولان برنامه‌ریزی‌های مدونی در راستای تقویت مهارت‌های عملی و فنی دانش‌آموزان و دانشجویان داشته باشند.

كورش پرند در کارگروه اشتغال که امروز (20 آذرماه) در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌كرد: در حال حاضر بيش از 4 میلیون و 271 هزار دانشجو در کشور وجود دارد که از این تعداد 66 درصد در حوزه کارشناسی و 23 درصد در حوزه کاردانی مشغول به تحصیل هستند؛ یعنی در ازای هر 3 کارشناس یک کاردان در کشور وجود دارد، در حالی که باید در ازای هر 5 تکنيسین يك کارشناس در کشور وجود داشته باشد.

وی بیان‌كرد: اشتغال یکی از مباحث مهم بيشتر کشورهای جهان است و سال‌ها است به مشکلی اساسی برای برخی کشورها تبدیل شده است. آموزش فنی و حرفه‌ای یکی از پارامترهای اساسی و شرط لازم برای رفع بیکاری و تولید اشتغال است. شعار سال‌گذشته سازمان یونسکو نيز آموزش برای همگان بوده و اين سازمان امسال هم برنامه‌های یادگیری مادام‌العمر را در دستور کار قرار داده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: بر این اساس سازمان فنی و حرفه‌ای زیرنظر وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، برنامه‌ریزی‌های مدونی برای آموزش مهارت‌های غیررسمی، کوتاه‌مدت و منطبق با نیازهای کاری جامعه را در دستور کاری خود قرار داده است.

پرند افزود: آموزش‌هاي سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در چند بخش ارایه می‌شود که یکی از آن‌ها در قالب مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی است. هم‌اكنون 700 مرکز ثابت در كشور به ارائه آموزش‌هاي رايگان مي‌پردازند.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر 13 هزار و 500 آموزشگاه آزاد فعال در کشور وجود دارد که توسط بخش‌خصوصی اداره می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به این‌که 5 هزار استاندارد آموزشی در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در این حوزه وجود دارد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر مدارک ارایه شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بسیاری از کشورهای جهان معتبر است.

پرند بیان‌كرد: یکی از بحث‌های جدی در حوزه فنی و حرفه‌ای حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی است که سندی راهبردی برای این سازمان محسوب می‌شود. یکی از مفاهیم جدیدی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ایجاد شده، بحث دیپلماسی مهارت و استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه است.

وي افزود: از سه سال‌گذشته تا کنون 30 میز از کشورهای مختلف در حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد شده که درآمد خوبی نیز برای کشور داشته است. در حال حاضر مربیانی از کشور افغانستان به یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند. همچنین 121 مربی عراقی نیز در کشور در حال آموزش هستند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه‌داد: ایران بزرگترین مرکز آموزش فنی خودرو در خاورمیانه را دارد و در این زمینه مربیانی از کشورهای همسایه به یادگیری در این حوزه مشغول هستند.

پرند با اشاره به راه‌اندازی واحد فنی و حرفه‌ای در کردستان عراق گفت: کشور عراق فرصتی بسیار مهم برای ایران است و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خدماتی نتیجه‌بخش است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
0
آقای پرند اکه واقعا خیلی به فکر تدوین و برنامه ریزی آموزشی هستید کمی به فکر آموزشگاههای آزاد استان باشید که اکثر آموزشگاههای آزاد در حال ورشکستی هستند
چرا از آموزشگاههای آزاد حمایت نمی کنید
مگر قرار نبود که فنی و حرفه ای از آموزشگاههای آزاد حمایت کند
چرا جلسه ای با آموزش و پرورش در خصوص دانش آموزان برون سازمانی که قبلا به آموزشگگاهای آزاد داده می شد نمی گیرید و مشکل را حل کنید
اگر واقعا خیلی به فکر برنامه ریزی هستید کمی هم به فکر آموزشگای آزاد باشید و کمی هم برنامه ریزی کنید
فکر می کنم این قضیه رو نمی دانید که وزارت ارشاد مهارت کامپیوتر صادر می کند و آموزش و پرورش مهارتهای ارشاد را به عنوان مدرک رسمی جهت گذراندن دیپلم قبول می کند
واقعا باید بریم تعطیل کنیم و به سمت بازار دیگری فکز کنیم
:
:
:
آخرین اخبار