تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۲۴۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره‌کل تعاون و کار خوزستان:
موانع پیش روی سرمایه‌گذاران استان زیاد است
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعداد نیروهای فعال استان یک میلیون و 284 هزار و 453 نفر است که 959 هزار و 408 نفر از این تعداد شاغل می‌باشند.

 سیدنور محمدپور در کارگروه اشتغال استان که امروز (20 آذرماه) در محل استانداری برگزار شد، عنوان‌کرد: انباشت بیکاری با کاهش نرخ تولید ارتباط مستقمی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که میزان تولید نقش اساسی را در اشتغال ایفا می‌کند، افزود: نرخ تولید کشور در سند چشم‌انداز باید 85 درصد می‌شد اما تاکنون فقط 29 درصد آن محقق شده است.

همچنین امیرحسین نظری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اين كارگروه خاطرنشان‌کرد: براي رسیدن به اشتغال پایدار باید بسترهای لازم فراهم شود. اگر موانع پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته نشود، قطعاً اهداف موردنظر در توسعه تولید و اشتغال محقق نخواهد شد.

وی تصریح‌کرد: در بخش واحدهای تولیدی و صنعتي اشکالات فراوانی وجود دارد که بانک‌های استان جهت رفع آن‌ها باید همکاری‌های لازم را به عمل بیاورند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بخش تولید و سرمایه‌گذاری با وجود بسترهای مناسب، به دلیل موانعی که صندوق توسعه ملی ایجاد می‌کند با مشکلات زیادی مواجه است.

نظری خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر کشت و صنعت‌ها اشتغال قابل توجهی را در استان ایجاد کرده‌اند اما متاسفانه به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمی‌شود. این کشت و صنعت‌ها به دلیل سرمایه‌گذاری‌های انبوه صورت‌گرفته، توسط بانک‌های کشاورزی و ملی اداره می‌شوند.

وی بیان‌کرد: اگر صندوق توسعه ملی نمی‌تواند به بخش‌های صنعتی و تولیدی کمک کند، براي حفظ پایداری، این صنایع را به بخش‌خصوصی واگذار کند زیرا بیشتر این واحدها اکنون با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار