تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۲۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
کاهش ازدواج جوانان زمینه گناه را فراهم می‌کند
امام جمعه آبادان گفت: عدم توانایی جوان برای ازدواج موجبات روابط نامشروع را در جامعه فراهم می‌کند و این موضوع یک مسئله بسیار خطرناک است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور ظهر امروز در همایش ایدز که در آبادان برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: وقتی به دین نیز مراجعه کنیم، مشاهده می‌شود که هر کجا خداوند چراغ قرمزی برای انسان بنا نهاده است مصلحتی وجود دارد و هر کجا از این چراغ قرمز عبور کرده‌ایم دچار مشکلات شده‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه در آموزشگاه الهی که خداوند برای ما مقدر کرده است، تمام این درس‌هایی که افراد خاطی پس داده‌اند برای ما عبرت نمی‌شود و باز هم خلاف اعمال مورد نظر خداوند متعال را اجرا می‌کنیم.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: اسلام به صراحت حرام بودن اعتیاد و روابط نامشروع را اعلام کرده و امروز می‌بینیم که این دو معضل بزرگ اجتماعی خود از شایع‌ترین امراض برای گرفتار شدن به بیماری ایدز است.

ابراهیمی‌پور تاکید کرد: در مواردی که اسلام نهی کرده است، احکام دینداری مصلحت انسان را بیان کرده و هر کجا مصلحتی داشته، دین ما گفته است که این کار را انجام ندهید.

نماینده ولی فقیه در آبادان افزود: بسیاری از مواردی که به طلاق می‌انجامد نیز از اعتیاد همین بلای خانمان‌سوز است که جدا جای تامل و تفکر دارد.

وی گفت: اگر اسلام عنوان کرده که روابط نامشروع حرام است، بدان معنی نیست که لذت جنسی حرام است بلکه در چارچوب دین باید قرار گیرد و این مربوط می‌شود به آمار کم و سن بالای ازدواج جوانان که حقیقتا برای ازدواج خود با چالش‌هایی روبرو هستند.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: عدم توانایی جوانان برای ازدواج موجبات روابط نامشروع را در جامعه فراهم می‌کند و این موضوع یک مسئله بسیار خطرناک است.

ابراهیمی‌پور خاطر نشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای مفسد تماما این سعی را دارند تا این روابط رابرای جوانان عادی جلوه دهند، خداوند مصلحت ما را می‌داند و چارچوبی نیز برای انسان تعیین کرده است.

وی در پایان بیان کرد: از دوستان دانشکده علوم پزشکی نیز انتظار دارم که آموزش‌های لازم و برنامه‌‌های آموزشی را افزایش دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار