تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان اعلام‌كرد:
مقاوم‌سازی بیش‌از46هزار واحد مسکن روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: از ابتداي طرح مقاوم سازی تاکنون، 46 هزار و 451 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

 محمد شهیدزاده در نخستین نشست شورای مسکن استان که امروز (20 آذرماه) در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: در کل میزان سهمیه طرح مقاوم سازی استان تاکنون 74 هزار و 794 واحد مسکونی بوده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر که مسوولیت ساخت و ساز و نظارت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شد، سهمیه ما در این زمینه 14 هزار و 437 واحد بود اما در نهایت تعداد 15 هزار و 857 واحد در استان به مرحله عقد قرارداد رسید که این واحدها در قالب گروه خودمالک و ساخت احداث می‌شوند.

شهیدزاده تصریح‌‌کرد: تاکنون 9 هزار و 292 واحد مسکن در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر تکمیل شده است.

در این نشست همچنین ميرمحمد غراوی، مشاور استاندار خوزستان در مدیریت امور شهری و شهرسازی گفت: استان ما در زمینه مسکن‌مهر، استانی ممتاز است و خوشبختانه همه دستگاه‌ها در اين زمینه اقدامات و تلاش خوبی داشتند؛ حتی در زمینه جانمایي‌ها نیز اقدامات به‌گونه‌ای صورت گرفت که منجر به کاهش هزینه‌ها در بخش خدمات زیربنایی شد.

وی افزود: مشکل این است که قیمت تمام شده در مسکن‌مهر افزایش یافته است؛ مثلا نرخ هر متر ساخت و ساز 300 هزار تومان بوده است که پیمانکار نمی‌تواند با این نرخ‌ها کار را ادامه دهد.

غراوی عنوان‌کرد: اگر مسکن‌مهر باقی‌مانده به سرانجام نرسد قطعا این مساله تبعات اجتماعی به دنبال خواهد داشت و ممکن است در صورت عدم ادامه مسکن مهر در آینده شاهد تجمع تعاونی‌ها در فرمانداری‌ها باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار