تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۵۲۴۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ده ها هزار خوزستانی در راه کربلا؛
سرکنسول عراق: هیچ زایر خوزستانی بدون ویزا نمی ماند
مردم خوزستان استقبال بی نظیری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال داشته اند و تعداد درخواست های صدور ویزای عراق از میانگین 300 ویزا در روز، به حدود 6 الی 7 هزار ویزا در روز رسیده است. بعد از حضور چند هزار نفره مشتاقان اهل بیت مقابل محل کنسولگری، خوشبختانه مسئولان محلی خوزستان نهایت همکاری را با ما داشتند و مقرر شد که درخواست های مردم از طریق دفاتر پستی به دست ما برسد تا شاهد ازدحام در برابر این ساختمان نباشیم
خوزنیوز:ده ها هزار نفر از عاشقان اهل بیت در تدارک آماده سازی برای عزیمت به کربلای معلی هستند تا فارغ از هیاهوی زندگی روزمره، مدت زمانی هر چند کوتاه را در بین الحرمین سپری کنند.
 
مردم عاشق، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، صدها کیلومتر را با پای پیاده و به عشق حضور در بین الحرمین طی می کنند. سفری چند روزه با پای پیاده، در روزگاری که همه چیزش مدرنیته شده، برای این مردم لذتی دارد که با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست.

استقبال مردم خوزستان از مراسم اربعین سال جاری و تجمع چندین هزار نفره آن ها برابر ساختمان کنسولگری عراق در اهواز برای دریافت ویزا به بالاترین میزان در سال های فعالیت این کنسولگری رسیده است.

ابراهیم صالح سرکنسولگری عراق در خوزستان که در روزهای اخیر همراه با پرسنل این کنسولگری مشغول رسیدگی به امور زایرین و صدور ویزا هستند، در توصیف این شرایط به خبرنگار خوزنیوز می گوید: مردم خوزستان استقبال بی نظیری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال داشته اند و تعداد درخواست های صدور ویزای عراق از میانگین 300 ویزا در روز، به حدود 6 الی 7 هزار ویزا در روز رسیده است. بعد از حضور چند هزار نفره مشتاقان اهل بیت مقابل محل کنسولگری، خوشبختانه مسئولان محلی خوزستان نهایت همکاری را با ما داشتند و مقرر شد که درخواست های مردم از طریق دفاتر پستی به دست ما برسد تا شاهد ازدحام در برابر این ساختمان نباشیم.



ابراهیم صالح ادامه می دهد: من و همکارانم همه روزه از ساعت 7 صبح الی 9 شب در این محل حاضر بوده و روزانه بین 6 الی 7 هزار ویزای فردی و گروهی را برای متقاضیانی که از طریق دفاتر پستی اقدام کرده اند، صادر می کنیم. صدور این تعداد ویزا توسط این کنسولگری، تا کنون سابقه نداشته و بنا به وظیفه ای که نسبت به عاشقان اهل بیت داریم، حتی روزهای تعطیل رسمی کنسولگری را برای کارمندان لغو کرده ایم و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به صورت تمام وقت مشغول انجام وظیفه هستیم. البته باید بگویم که مسئولان ایرانی خصوصاً آیت الله جزایری امام جمعه اهواز، مهندس مقتدایی استاندار خوزستان و آقای طباطبایی نماینده وزارت امور خارجه ایران نهایت همکاری را در سامان دادن به وضعیت صدور ویزا داشتند و باید از این عزیزان هم تشکر ویژه ای داشته باشم.
 
سرکنسولگری عراق در اهواز با اشاره به روابط دیرینه مذهبی و فرهنگی بین مردم ایران و عراق می گوید: ایران و عراق دو کشور برادر و همسایه هستند که نقاط اشتراک زیادی دارند، خصوصاً مردم استان خوزستان که با استان های عراقی هم مرز، روابط برادرانه دارند. من و تمامی پرسنل کنسولگری عراق در اهواز به خدمت گذاری برای زایرین کربلای معلی افتخار می کنیم و به همه عزیزانی که هوای زیارت دارند، قول می دهم که هیچ یک از زایرین حسینی بدون ویزا نخواهد ماند. هر کس که هوای زیارت کربلا در اربعین حسینی را دارد، بسم الله بگوید و انشاءالله برای تک تک زایرین سیدالشهداء ویزای عراق را صادر می کنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
10
ضمن تشکر از ایشان ای کاش همکاری لازم هم در مبادی ورودی به عراق توسط ماموران مرزبانی آنها جهت تسریع در ورود با زائران صورت گیرد.
مهدی
|
Germany
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
7
انشالا همه زایرین کربلا نایب الزیاره ما هم باشند
:
:
:
آخرین اخبار