تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۲۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گپی با احمد بيگدلی؛
کتابی که در ذوق خواننده می‌زند
احمد بیگدلی گفت: اگر کتابی یک شاهکار ادبی باشد، ولی جلد نامناسب داشته باشد، در ذوق خواننده می‌زند و خریدار نخواهد داشت.

این نویسنده که از طراحی جلد کتابش گله دارد اظهار کرد: رمان "بی‌تردید سه‌شنبه بود" یک رمان جنایی است که انتشارات علم آن را در سال 1390 به چاپ رساند، اما این اثر پس از چاپ 76 غلط املایی داشت و من به خاطر متن ریز و طرح روی جلد از آن ناراضی‌ام.

او همچنین درباره رمان "اندکی سایه" که در سال 1385 به چاپ رسید و برنده بیست‌وچهارمین دوره کتاب سال شد، گفت: این نظر داوری بود که کتاب من برگزیده شد، هرچند بعد به من تهمت زدند که بیگدلی از نتیجه آرا از قبل خبر داشت، در حالی‌که اصلا به این شکل نبود."اندکی سایه" از حروف‌چینی و صفحه‌آرایی زیبایی برخوردار بود و موضوع آن وقایع و اتفاقات ناشی از تبعات 28 مرداد 1332 بود و همین باعث شد تا این کتاب برگزیده شود.

بیگدلی در ادامه بیان کرد: کتاب "زمانی برای پنهان شدن" شاید به خاطر فونت و طرح روی جلد آن بود که دیده نشد، در حالی‌که یکی از بهترین داستان‌هایی است که از زمان جنگ نوشته شده و حتا اگر کتابی یک شاهکار ادبی باشد، ولی جلد نامناسب داشته باشد، در ذوق خواننده می‌زند و خریدار ندارد.

او همچنین درباره نقد آثارش گفت: متنوع‌ترین نقدها روی "اندکی سایه" نوشته شد. کسانی بودند که من را عضو انجمن صهیونیسم تلقی کردند و عده‌ای به عنوان یک نویسنده خوب و سرشناس در ایران مرا معرفی کردند و عجیب‌ترین نقد روی "آنای باغ سیب" بود. فردی که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم، درباره من نوشته بود احمد بیگدلی مقلد بی‌چون و چرای بورخس است، اما در زمان جمال‌زاده به سر می‌برد. من با 40 سال سابقه نویسندگی در برابر این نقد سکوت کردم.

بیگدلی همچنین درباره کتاب تازه‌اش گفت: "دریا از پشت پنجره" را آماده چاپ دارم که از سوی نشر افراز منتشر می‌شود و یک گروه می‌خواهند در اصفهان روی این نمایش‌نامه کار کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار