تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان قطب سوم خودروسازی کشور می شود
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با راه اندازی دو خط تولید خودرو در شهرهای اهواز و خرمشهر، خوزستان به عنوان سومین قطب خودروسازی کشور معرفی خواهد شد.

به گزارش خوزنیوز، سید شریف حسینی در گفتگو با مهر از ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در خوزستان خبر داد و بر لزوم گسترش مرزها برای صادرات این محصول به کشورهای منطقه تاکید کرد.

حسینی افزود:‌ تاکید ما در صنعت خودروسازی بر سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت به منظور ایجاد قطب سوم خودروسازی است و بر این اساس دو خط تولید خودروی سنگین و سبک تدوین شده که اولی در خرمشهر و دومی در اهواز قرار است اجرایی می شود.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: سرمایه گذاری در جنوب کشور جزو پربازده ترین سرمایه گذاریهاست زیرا منطقه جنوبی کشور از مزایای فراوان اقتصادی از جمله نزدیکی به مرزهای آبی برخوردار است و این فرصت امکان صادرات کالاهای تولیدی را بیشتر فراهم می کند.
 
حسینی ادامه داد: قطب سوم خودروسازی با نگاه به تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال را در معاونت اقتصادی گروه تولیدی بهمن انجام می شود.
 
وی یادآور شد: همچنین با سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) یک شرکت طراحی و مهندسی ایجاد شده تا با طراحی پلت فرم برند خاص گروه بهمن مقدمه های صادرات خودروی ایرانی به سایر کشورهای منطقه و جهان مهیا شده ‌است.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین گفت: با هدف تسلط بر بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس، به زودی کارخانه تولید خودروی سبک در شهرستان اهواز با حضور وزیر صنایع آغاز می شود.

حسینی اظهار داشت: در هفته های گذشته پس از یکسال و نیم پیگیری توانستیم مجوز احداث کارخانه خودروی سبک را در خوزستان کسب کنیم و با توجه به تصویب هیئت ‌دولت در سفر دوم به استان خوزستان نشستی با رئیس‌جمهور در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: تمام مباحث مربوط به این طرح مبنی بر اینکه جایگاه استان خوزستان به گونه ای است که اگر خط تولید خودروی سبک در این منطقه راه اندازی شود می تواند بازار صادراتی کشورهای همسایه را جذب کند، مطرح شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: موافقتنامه ساخت این کارخانه با وزارت صنایع و تعاون سپاه به عنوان مالک گروه خودروسازی بهمن به انجام رسیده و از سوی استانداری خوزستان نیز 300 هکتار زمین در اختیار این واحد قرار می گیرد. در حال حاضر تمامی شرایط برای آغاز ساخت این کارخانه انجام شده و تنها باید وقت وزیر یا سرپرست صنایع برای حضور در اهواز هماهنگ شود.

حسینی تصریح کرد: با توجه به فاصله ایران با عراق و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق دریا و به واسطه وجود پنج بندر مهم در استان خوزستان، استان می تواند به یک صادرکننده نمونه در این راستا تبدیل شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
0
ایام انتخابات شد و دوباره می شود و می کنیم و می توانیم و ... شروع شد. وقت به خیر آقایان نماینده
:
:
:
آخرین اخبار