تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۵۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعداوی:
برای موفقیت در جام‌جهانی باید ایده داشته باشیم
ملی‌پوش فوتبال ایران در جام‌جهانی 1998 فرانسه می گوید برای حضور موفق در جام جهانی باید ایده و برنامه داشته باشیم.

 نعیم سعداوی اظهار کرد: از نظر من تیم ملی نه در گروه ساده و نه در گروه خیلی سختی قرار گرفته است. به جز آرژانتين که در گروه ما تیم قدری است، ما می توانیم با انجام یکسری کارها، برابر نیجریه و بوسنی نتیجه بگیریم.

وی ادامه داد: به نظرم ما باید برای حضوری موفق در جام جهانی برنامه ریزی داشته باشیم و بتوانیم بازی های تدارکاتی مناسبی را جهت مشخص شدن نقاط ضعف و قوت مان برگزار کنیم، چرا که در جام جهانی دیگر جای محک و شناخت نقاط ضعف و قوت مان نیست. به نظرم تیم ملی ما هنوز نیازمند رسیدن به هماهنگی است.

مربی تیم فوتبال فولادخوزستان عنوان کرد: درکل اگر بتوانیم برنامه ریزی و بازی های تدارکاتی مناسبي داشته باشیم و به هماهنگی هم برسیم، می توانیم در جام جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم و چه بسا از گروه مان هم صعود کنیم اما اگر به جز این، کار کنیم، احساس من این است که کارمان بسیار سخت است.

وی با بیان این که باید با آمادگی کامل به مصاف تیم های هم گروه‌مان برویم، افزود: به طور مثال بوسنی تیمی است که شرایطش نسبت به سال های گذشته بسیار متفاوت شده است و تیمی است که از نظر قدرت، فیزیک و دوندگی وضعیت خوبی دارد و می تواند برای هر تیمی مشکل ساز شود، بنابراين ما نباید نسبت به این موضوع که در گذشته توانسته ایم بوسنی را ببریم مغرور شویم، پس می طلبد تیم ملی با آمادگی وارد مسابقات شود.

سعداوی با اشاره به این که برای حضور موفق در جام جهانی باید ایده و برنامه داشته باشیم، گفت: ما در ابتدا هدف مان این بود که به جام جهانی صعود کنیم که این اتفاق هم افتاد اما به نظر من تیم هایی می توانند در جام جهانی موفق باشند که قبل از جام جهانی ایده داشته باشند؛ یعنی علاوه بر این که می خواهند به جام جهانی صعود کنند، هدف شان صعود از گروه شان هم باشد.

وی ادامه داد: ما توانستیم به جام جهانی برسیم ولی صحبت های دیگری مطرح نبود ولی بعد از قرعه کشی جام جهانی اکنون این ایده به یکباره در جامعه و تفکر خیلی ها غالب شده است که ما باتوجه به این که در این گروه قرار گرفته ایم، پس می توانیم صعود کنیم. به هر حال اگر به آن مواردی که به آن ها اشاره کردم، توجه شود، چه بسا از گروه مان صعود کنیم و این کار که اتفاق بزرگي برای فوتبال مان است، رقم بخورد.

ملی پوش سابق فوتبال ایران گفت: به هر حال باید دید در ادامه آیا می توان بازی های تدارکاتی مناسبی را برگزار کنیم و آیا می توانیم تمام ملی پوشان را در اختیار داشته باشیم و آن ها را به مرز هماهنگی برسانیم يا خير. به نظرم اگر تيم ملي به هماهنگی نرسد کار سختی داریم.

وی که همراه با تيم ملي در جام جهانی 1998 فرانسه حضور داشته است، درخصوص شرایط تیم ملی در آن مقطع بيان كرد: در آن مقطع سرمربی تیم ملی ایویچ بود. او مربی ای با تفکر صد درصد حرفه ای بود و به مجموعه تیم و فدراسیون القا کرده بود که ما می توانیم از گروه مان صعود کنیم و بر همین اساس، برنامه ریزی هم کرده بود و اردوها و بازی های تدارکاتی مناسبی را در نظر گرفته بود.

سعداوی افزود: در کل او تمهيدات لازم را برای گرفتن نتیجه مناسب که همان صعود از مرحله اول بود، در نظر گرفته بود اما متاسفانه به دلیل تصمیم بسیار اشتباهی که در آن مقطع گرفته شد، به یکباره 15، 20 روز مانده بود به آغاز جام جهانی، فدراسیون تصمیم گرفت که او را تغییر دهد. در کل به خاطر این تصمیم اشتباه و در حالی که ایران شایستگی صعود از گروه خود را داشت، بزرگترین ضربه را به فوتبال آن مقطع وارد کردند و این اتفاق یعنی همان صعود از گروه مان كه برای ما رخ نداد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار