تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۵۲۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اقدامات‌پژوهشی‌شرکت‌ملی‌مناطق‌نفت‌خیزجنوب
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: این شرکت سالانه بین یک تا سه درصد از منابع جاری خود را صرف پروژه های پژوهشی می کند.

حمید بورد در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خوزستان با بیان اینکه در چند سال اخیر رشد قابل توجهی در زمینه پژوهش داشته ایم، اظهار کرد: از جمله اقدامات پژوهشی مهمی که در حوزه صنایع نفت انجام شده، ساخت توربین های گازی و مته است. همچنین در بخش پژوهش های زیست محیطی پروژه های حوزه پسماند حفاری، فراورش، جمع آوری گازهای همراه و سیستم های میکروبیولوژی جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست است.

وی افزود: پروژه جمع آوری گازهای دی اکسید کربن نیروگاه رامین از جمله اقدامات منحصر به فردی است که مطالعات آن آغاز شده است. ساخت توربین های گازی 10 مگابایتی از پرژه های دیگری است که به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

بورد بیان کرد: در حال حاضر کارگروه اجرای پروژه های ساخت پمپ و کمپرسور تشکیل شده است؛ با توجه به اینکه عمده وابستگی صنایع نفت به خارج از کشور در حوزه ماشین های فرایندی کمپرسور است، بومی سازی این صنایع کشور را از وابستگی شدید نجات می دهد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: در بخش مدیریت پسماند و مبارزه با آلایندگی های زیست محیطی، پروژه های خوبی مانند تصفیه صنعتی پساب های صنایع نفت انجام شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار