تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۲۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای شعر ˈنخل و کارونˈ منتشر شد
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از انتشار فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای شعر ˈ نخل و کارونˈ خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف حفظ ارزش های 8 سال دفاع مقدس برگزار می شود.
 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر از انتشار فراخوان چهارمین جشنواره منطقه ای شعر ˈ نخل و کارونˈ خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف حفظ ارزش های 8 سال دفاع مقدس برگزار می شود.

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر علی بهرامی افزود: در چهارمین جشنواره منطقه ای شعر نخل و کارون ضمن ارج نهادن به موضوعات مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین و انعکاس هرچه بیشتر شخصیت علامه شیخ ˈجعفر شوشتری ˈ در راستای تقویت و تراوش توانمندی های شاعران و دوستداران شعر و ادب مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گستره ی جشنواره را استان های اصفهان،ایلام،بوشهر،چهارمحال و بختیاری،کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد،لرستان و خوزستان اعلام کرد.

بهرامی افزود: بخش های مختلف این جشنواره حماسه ی دفاع مقدس (مقاومت،ایثار و شهادت)،آزاد،حماسه ی اقتصادی و بخش ویژه ی این جشنواره به شخصیت و زندگی علامه شیخ جعفر شوشتری (ره) اختصاص خواهد داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره گفت: شاعران علاقمند می توانند آثار خود را در دو سبک کلاسیک و آزاد و در هر بخش سه اثر به دبیرخانه ی جشنواره ارسال کنند که آثار ارسالی در هر بخش به طور مجزا مورد داوری قرار می گیرد.

بهرامی تصریح کرد: هیات داوران مرحله انتخاب،تعدادی از شاعران را برای قرائت شعر معرفی کرده و توسط دبیرخانه ی جشنواره از آنان دعوت می شود.

وی افزود: هیات داوران مرحله نهایی نیز برگزیدگان هر بخش را معرفی و به آنان تندیس جشنواره،لوح تقدیر و جوایزی اهداء می کند.

بهرامی خاطرنشان کرد که هیات داوران به شاعران برگزیده در بخش علامه شیخ جعفر شوشتری (ره) به صورت ویژه تجلیل به عمل می آورد.

وی گفت: همچنین از سوی ستاد برگزاری جشنواره به تمامی شاعران حاضر به رسم یادبود لوح تقدیر جشنواره اهدا خواهد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر بخش های جنبی جشنواره را کارگاه تخصصی شعر دفاع مقدس،نمایشگاه کتاب و بزرگداشت و تجلیل از شاعر برجسته شوشتر شباب شوشتری عنوان کرد.

بهرامی مهلت ارسال آثار را تا 15 بهمن 92 و از طریق ایمیل جشنواره به نشانی ershadstr@gmail.com عنوان کرد و اظهار داشت: زمان برگزاری جشنواره نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

دبیرخانه چهارمین جشنواره منطقه ای شعر نخل و کارون،خوزستان،شوشتر،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلفن 6226314-6224540(0612) و دورنگار: 6225000(0612) جهت اطلاع رسانی بیشتر در خدمت فرهیختگان و ادب دوستان است.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، کانون بسیج هنرمندان،دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد استان و انجمن شعر اندیشه این شهرستان برگزار می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار